همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی دولت ترامپ با مخالفت با قطعنامه‌ای در حمایت از شیر مادر که دهه‌ها پژوهش علمی نشان داده است سالم‌ترین گزینه برای نوزادان است، مقامات بهداشت جهانی را حیرت‌زده کرد.

breast milk donation

به نوشته نیویورک تایمز هنگامی که در «مجمع جهانی بهداشت» سازمان ملل در بهار امسال نمایندگان آمریکا تصویب قطعنامه طراحی‌شده برای حمایت از شیر مادر را با تلاش برای حذف زبان خاص آن به تأخیر انداخت.

مقامات آمریکایی می‌خواستند که تأکید قطعنامه که از دولت‌ها خواسته بود «دادن شیر مادر به نوزادان را حفاظت، ترغیب و حمایت کنند» حذف شود، همچنین با بخش جداگانه‌ای از قطعنامه مخالفت کردند که از دولت‌ها می‌خواست تبلیغ فراورده‌هایی را بر اساس توافق کارشناسان می‌تواند برای کودکان زیان‌بار است، محدود کنند.

مقامات آمریکایی اکوادور را که این قطعنامه را پیشنهاد کرده بود، تهدید کرد اگر آن را پس نگیرد، مجازات تجاری علیهان اعمال می‌کند. پتی راندال، رئیس سیاست‌گذاری در گروه حامی بریتانیایی

Baby milk Action دراین‌باره گفت: «آنچه رخ داد به‌منزله باج‌گیری بود. آمریکا جهان را به گروگان گرفته بود و سعی می‌کرد اجماع ۴۰ ساله درباره اینکه شیر مادر بهترین راه حفاظت از سلامت نوزاد و کودک کم‌سن است را از بین ببرد.»

یک مقام اکوادوری افزود:‌«ما به ‌این‌ دلیل حیرت کردیم که نمی‌فهمیدیم چگونه موضوع کوچکی مانند شیر مادر می‌تواند چنین پاسخ تندی از جانب آمریکا را برانگیزد.»

اما مخالفت آمریکا در این مورد هنگامی پایان گرفت که روسیه قطعنامه را به مجمع ارائه کرد. مقامات امریکا اکوادور بر سر این اقدام تهدید کرده بودند، به اقدام روسیه واکنشی نشان ندادند.

یک نماینده روسیه گفت که درباره تصمیم روسیه به ارائه قطعنامه به مجمع گفت: «نظر ما این است که زور گفتن  کشوری بزرگ به کشورهای خیلی کوچک نادرست است.»

سخنگوی دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که در تغییر این قطعنامه دخالت داشت، گفت که این سازمان در تهدید کردن کشورهای دیگر دخالتی نداشته است.

کد خبر 410266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha