همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «مردن برای زنده‌ماندن» در چهار روز اول اکران ۱۹۱ میلیون دلار فروخت و به پرفروش‌ترین اکران افتتاحیه سینمای چین در تابستان ۲۰۱۸ تبدیل شد.

مردن برای زنده ماندن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، كمدي درام «مردن براي زنده‌ماندن» نخستين تجربه كارگرداني ون مويه است كه در هفته اول ژوييه 77 درصد درآمد گيشه سينماي چين را به خود اختصاص داد. فروش 191 ميليون دلاري اين فيلم اول باعث شد درآمد سينماهاي چين نسبت به بازه زماني مشابه سال گذشته ميلادي 111 درصد افزايش يابد. در همين هفته، فيلم هاليوودي «مرد مورچه‌اي و زنبورك» در دنيا 161 ميليون دلار فروخت.

در يك مقايسه ديگر، فروش 191 ميليون دلاري «مردن براي زنده‌ماندن» در چهار روز اول 33 درصد بيش از اكشن نظامي «گرگ جنگجو 2» به كارگرداني وو جينگ است كه سال گذشته در همين روزها به نمايش عمومي درآمد و با 874 ميليون دلار به پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي چين تبديل شد. تا امروز فقط «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو برمي‌خيزد» با 937 ميليون دلار فروش در آمريكا بيش از «گرگ جنگجو» (فقط در يك بازار) فروخته است.

ديگر نكته مهم اين ركوردشكني، موفقيت يك فيلم اجتماعي در بازار چين است كه تماشاگران آن معمولا به مضامين اكشن و فانتزي روي خوش نشان مي‌دهند. «مردن براي زنده‌ماندن» بر اساس يك ماجراي واقعي ساخته شده و داستان يك واردكننده دارو و ابزار پزشكي است كه داروي سرطان خون از هند وارد مي‌كند اما اين دارو در چين قاچاق و البته نسبت به نمونه‌هاي مشابه ارزان‌تر است. او درمي‌يابد بايد به ماموريت خود براي نجات جان انسان‌ها ادامه دهد.

به نظر مي‌رسد «مردن براي زنده‌ماندن» تا يك هفته ديگر در صدر جدول پرفروش‌هاي هفتگي سينماي چين باقي بماند اما يك رقيب قدرتمند دارد به نام «مرد پنهان» كه چهار روز ديگر به سينماها مي‌آيد و بسياري از سينمادوستان چيني مدت‌هاست منتظر اكران آن هستند.

کد خبر 410231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha