همشهر آنلاین: وکیل مدافع عبدالفتاح سلطانی از مخالفت دادستانی تهران با درخواست آزادی مشروط موکلش خبر داد.

عبدالفتاح سلطانی

سعید دهقان درگفت وگو با ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: دادستانی تهران گفته است عبدالفتاح سلطانی شرایط آزادی مشروط را ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: برای آزادی مشروط و مرخصی عبدالفتاح سلطانی نیز از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس و هم دفتر نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان تهران اقدام کردیم که نهایتاً همه راه‌ها به دادستانی تهران ختم شد و دادستانی با این درخواست مخالفت کرد.

دهقان با بیان اینکه عبدالفتاح سلطانی، هفت سال از 10 سال محکومیت حبس خود را سپری کرده است، تاکید کرد: موکلم دقیقاً مشمول ماده 58 قانون مجازات اسلامی است.

در ماده 58 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 آمده است: "در مورد محکومیت به حبس تعزیری، دادگاه صادر کننده حکم می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از 10 سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام با رعایت شرایط زیر حکم به آزادی مشروط را صادرکند؛ الف- محکوم در مدت اجرای مجازات همواره از خود حسن اخلاق و رفتار نشان دهد. ب- حالات و رفتار محکوم نشان دهد که پس از آزادی، دیگر مرتکب جرمی نمی شود. پ- به تشخیص دادگاه محکوم تا آنجا که استطاعت دارد ضرر و زیان مورد حکم یا مورد موافقت مدعی خصوصی را بپردازد یا قراری برای پرداخت آن ترتیب دهد. ت- محکوم پیش از آن از آزادی مشروط استفاده نکرده باشد."

عبدالفتاح سلطانی که از شهریور سال 90 در زندان به سر می‌برد، به اتهام تبلیغ علیه نظام و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به 13 سال حبس تعزیری و 20 سال محرومیت از وکالت محکوم شد که با اعمال ماده 134، این محکومیت به 10 سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

سلطانی آخرین بار در دی سال 96، چهار روز به مرخصی آمد و سپس به زندان بازگشت.

کد خبر 410226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha