همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر استیضاح وزرای نفت، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ کشور و علوم مطرح است.

استیضاح

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، با بيان اين خبر گفت: طبق ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه استیضاح تقدیم هیات رئیسه می‌شود بلافاصله باید به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و کمیسیون‌ها ظرف مدت یک هفته فرصت دارند موضوع را با حضور وزیر مربوطه بررسی و نتیجه را به هیأت رئیسه اعلام کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ساری در دهمین مجلس شورای اسلامی افزود: هیأت رئیسه وظیفه دارد بعداز این که موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شد آن را ظرف ۱۰ روز در صحن علنی مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح است، تعداد امضاها تا قبل از این که به هیأت رئیسه بیاید باید حداقل ۱۰ نفر باشد و زمانی که تقدیم و اعلام وصول شد حتی اگر این تعداد کم شود تاثیری در فرآیند ندارد، یعنی استیضاح انجام می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزرای مطرح شده، گفت: استیضاح وزير نفت به کمیسیون نفت و انرژی ارجاع شده، کمیسیون موضوع را بررسی و به هیأت رئیسه نتیجه را اعلام کرده است. نمایندگان قانع نشده‌اند، تعداد امضاها به حد قانونی رسیده بنابراین این استیضاح در مسیر طرح در صحن است.

وی ادامه داد: استیضاخ وزیر اقتصاد و امور دارایی هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد، سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در این کمیسیون گذاشته شد اما به دلیل اینکه سوالات از وزیر زیاد بود، جلسه نیمه‌تمام باقی ماند و باید جلسه‌ای دیگر برگزار شود.

یوسف نژاد درباره استیضاح علی ربیعی هم عنوان کرد: استیضاح وزیر کار به کمیسیون اجتماعی رفته است و این کمیسیون باید در هفته‌ای که مجلس جلسه دارد با حضور امضا‌کنندگان جلسه بگذارد و بعد اگر امضاها به ۱۰ نفر رسید آن را به هیأت رئیسه اعلام کند.

وی افزود: استیضاح وزیر کشور هم به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع شده که باید جلسه بگذارند و بعد نتیجه را به ما اعلام کنند.

این نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر علوم هم گفت: استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم هیأت رئیسه شده است که باید به کمیسیون آموزش ارجاع شود، تعداد امضاهای اولیه در این مورد بیش از ۲۰ نفر است.

کد خبر 410202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha