همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما برای مدیریت نقدینگی همه بازارها را باید با هم ببینیم. بازار ارز، خودرو و مسکن باید با هم دیده شوند.

محمدخدابخشی نماینده الیگودرز به ایلنا گفت : فروش ۷ میلیون سکه تاثیر مثبتی در برنداشت و تنها یک عده‌ای که سرمایه در اختیار داشتند با خرید این سکه‌ها سرمایه‌های خود را دوبرابر کردند واین موضوع هیچ تاثیری بر رفاه مردم نداشت.

وی با بیان اینکه این اقدام کار معقول و منطقی نبود،افزود: ضرورتی ندارد بانک مرکزی بخواهد منابع خود را به این شکل در اختیار افرادی که به دنبال سودجویی هستند قرار دهد، این کار تاثیری در مدیریت نقدینگی هم ندارد.

خدابخشی تصریح کرد: ما برای مدیریت نقدینگی همه بازارها را باید با هم ببینیم ( ارز، خودرو و مسکن) با هم باید دیده شوند.

وی گفت: یک برنامه کامل و منسجمی برای مدیریت نقدینگی نداریم و این نقدینگی که طی سالیان گذشته رشد داشته به خوبی مدیریت نشده و عمده مشکلات ما به خاطر سیاست‌های غلط گذشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: افزایش ضریب نقدینگی و رشد فزایده آن در سالهای گذشته باعث شد که این مشکلات برای مردم بوجود آید، باید نقدینگی به صورت کامل در همه بازارها و با یک بسته کامل مدیریت شود نه اینکه تنها بر روی سکه و تنها یک بازار خاص متمرکز شویم.

کد خبر 410187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha