همشهری آنلاین: صدها نفر از موافقان و مخالفان سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شهر "لوئیس ویل" ایالت کنتاکی در شرق ایالات متحده تجمع کردند و علیه یکدیگر دشنام دادند.

تظاهرات آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، معترضان هوادار جنبش "آژانس مهاجرات و گمرکات را اشغال کنید" (Occupy ICE) در مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ تظاهرات کردند.

شماری از هواداران گروه موسوم به"«سه درصدی‌ها" نیز در حمایت از رویکردهای ترامپ به خیابان‌ها آمدند. گروه سه درصدی‌ها معتقد است که تنها سه درصد از آمریکایی‌ها با استعمارگران بریتانیایی جنگیدند. این گروه خواهان استفاده از اقدامات نظامی برای حمایت از قانون اساسی آمریکاست.

آسوشیتدپرس نوشت: اعضای دو گروه برای مدت طولانی علیه یکدیگر شعار و دشنام دادند اما گزارشی از درگیری یا بازداشت آنها توسط پلیس منتشر نشده است.

پلیس حضور گسترده‌ای در محل تجمع معترضان داشت و برای جلوگیری از درگیری، میان این افراد حصار کشید. هواداران Occupy ICE از حدود یک هفته پیش تظاهراتی را مقابل ساختمان آژانس مهاجرت و گمرکات آمریکا در لوئیس ویل سازماندهی کرده‌اند. آنها خواستار انحلال این نهاد هستند.

سه درصدی ها نیز می‌گویند که برای حمایت از قانون و ترامپ تجمع کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا با اتخاذ سیاستی مهاجرتی تحت عنوان "تحمل صفر" باعث شده است تا فرزندان خانواده‌های مهاجری که از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، جدا شوند. وی به دلیل اجرای این سیاست به شدت تحت انتقاد و فشار قرار گرفت اما در نهایت مجبور شد فرمانی اجرایی برای جلوگیری از ادامه این سیاست امضا کند.

به موجب این سیاست، بیش از دو هزار کودک مهاجر از خانواده‌هایشان جدا شده و تحت نظر مقام‌های فدرال آمریکا قرار گرفته‌اند.
بسیاری از این خانواده‌های مهاجر، در فقر شدید به سر می‌برند و از آسیب خشونت گروه‌های تبهکار و خطرات دیگر در آمریکای مرکزی به آمریکا مهاجرت می‌کنند.

دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه‌ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است.

کد خبر 410162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha