یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه و سومین جشنواره فیلم کارلووی واری شامگاه شنبه در این شهر جمهوری چک پایان یافت و گوی بلورین بهترین فیلم به نماینده کشور رومانی اهدا شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، هیات داوران بخش مسابقه رسمی کارلووی واری 2018 جایزه بزرگ گوی بلورین بهترین فیلم و 25 هزار دلار وجه نقد را به «مهم نیست چون وحشی‌ها به دل تاریخ سقوط کنیم» ساخته رادو یود از رومانی اهدا کرد. مارک کازینز، زرینکا شویتشیچ، مارتا دونزلی، زنیک هولی و نانوک لیوپولد داوران بخش جایزه بزرگ پنجاه و سومین جشنواره کارلووی واری بودند.

امسال بیش از 13 هزار نفر از معتبرترین جشنواره سینمایی شرق اروپا استقبال کردند که اندکی کمتر از سال گذشته بود. حدود 11 هزار نفر تماشاگر رسمی و ثبت‌شده، 400 سینماگر، 1190 چهره حرفه‌ای فعال در عرصه سینما و 630 روزنامه‌نگار در مدت 10 روز برگزاری جشنواره در شهر زیبای کارلووی‌واری در غرب جمهوری چک حضور داشتند که علاوه بر میزبانی از یک رویداد مهم سینمایی، به بهارهای دل‌انگیزش هم شهره است.

جایزه ویژه هیات داوران و 15 هزار دلار پول نقد به «رویای فلوریانوپلیس» به کارگردانی آنا کاتس از آرژانتین رسید و آولمو اومروس برای «حشره‌های زمستانی» از جمهوری چک جایزه بهترین کارگردان را به دست آورد. مرسدس موران برای «رویای فلوریانوپلیس» و موشه فولکنفیلک برای «رستگاری» به ترتیب بهترین بازیگران زن و مرد شدند و داوران از دو فیلم «مرد پرنده» از روسیه و «تاریخ عشق» از اسلوونی تقدیر کردند.

در بخش رقابتی شرق غرب که «امیر» نیما اقلیما به نمایندگی از ایران حضور داشت، جایزه بزرگ 15 هزار دلاری به «کوه سلیمان» الیزاوتا استیشوا از قرقیزستان رسید و «دره شکوفه» لاسلو تسویا از مجارستان جایزه ویژه 10 هزار دلاری را از آن خود کرد. «شاهدان پوتین» ویتالی مانسکی از لتونی بهترین مستند شد و جایزه بزرگ پنج هزار دلاری را برد و هیات داوران این بخش جایزه ویژه خود را به مستند «والدن» از سوئیس داد.

کد خبر 410136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha