همشهری آنلاین: مراسم یادبود زنده‌یاد اسدالله مشایخی نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه تازه درگذشته، سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه از سوی جمعی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت در محل انجمن بیماران کلیوی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، اسدالله مشایخی روزنامه‌نگار پیشکسوت که گزارش‌ها و گفتگوهای درخشانی به ویژه در عرصه دفاع مقدس در کارنامه داشت، اول تير ماه 97 دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد مشایخی از روزنامه‌نگاران قدیمی که سابقه فعالیت مطبوعاتی در روزنامه کیهان، مجله گزارش، ایران جوان و ایران جمعه را داشت، بر اثر حادثه تصادف درگذشت.

مراسم بزرگداشت اسدالله مشایخی از ساعت 19:30 تا 21:30 سه‌شنبه 19 تیر ماه با حضور خانواده وي در سالن آمفی‌تئاتر کلینیک شفا واقع در محل انجمن بیماران کلیوی برگزار مي‌شود.

در اين آئين، همکاران نزدیک اين روزنامه‌نگار پيشكسوت درباره این نویسنده خوش‌قلم و توانا و ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی وي سخن خواهند گفت.

اسدلله مشایخی 24 مرداد ۱۳۳۶ در قم به دنیا آمد. وي فرزند آیت‌الله محسن مشایخی است كه كودكي را در شهر قم به سر برده و در سال  ۱۳۴۳ به همراه خانواده  به تهران آمدند.

اين روزنامه‌نگار پيشكسوت از جمله اهالي مطبوعات است كه ورودش به رسانه بخاطر اختيار يك شغل نبوده؛ چون پيش از سال ۶۰ و پيش از ورود به رسانه در شرکت نفت مشغول به کار بوده است اما از همان جا علاقه‌اش به نویسندگی بروز کرد و سپس به پیشنهاد یکی از دوستانش در سال ۶۳ وارد کیهان شد و از سرویس حوادث روزنامه شروع کرد.

وي كه ابداع‌کننده ادبیات حادثه‌ای آمیخته با طنز است، در سال ۶۵ به عنوان خبرنگار عازم جبهه‌های جنگ شد و از جنگ نوشت. مشایخی پس از کیهان و کیهان ورزشی در اوایل دهه ۷۰، در هفته نامه‌های ایران‌جوان و ایران‌جمعه مشغول بود.

اسدالله مشایخی در سن پنجاه و هفت سالگی در جاده شهریار به سمت تهران در يك سانحه رانندگي درگذشت. 

کد خبر 410121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha