همشهری آنلاین: نویسنده سرشناس بریتانیایی سیاست‌های آموزشی دولت را «اهریمنی» توصیف و از نابود شدن زندگی دانش‌آموزان با آزمون‌های پیاپی به شدت انتقاد کرد.

فیلیپ پولمن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، فيليپ پولمن كه سه‌گانه «نيروهاي اهريمني او» را در كارنامه دارد، معتقد است اصرار بي‌اندازه نظام آموزشي بر تست و آزمون به شدت بد و اشتباه است و تمركز بر امتحان گرفتن زندگي بچه‌ها را نابود مي‌كند. او مي‌گويد: «مسئولان آموزشي فكر مي‌كنند يك كتاب بايد تمرين دستور زبان باشد. در حالي كه اين‌گونه نيست و وظيفه كتاب، شعر و داستان فريب دادن، دلشاد كردن و به عشق رساندن است.»

پولمن 71 ساله كه زماني معلم هم بوده، مشكلي با امتحان گرفتن ندارد اما بر اين باور است كه تاكيد بيش از اندازه بر نتايج آزمون موثر نيست. او مي‌افزايد: «بچه‌ها بايد براي لذت بردن درس و كتاب بخوانند اما حكومت و هر آنكه مسئول آموزش بچه‌هاست، راه را اشتباه فهميده‌اند و به نظر مي‌رسد دارند تمام تلاش خودشان را براي نابودي زندگي بچه‌ها به كار مي‌گيرند. ارزش دادن به آزمون و نمره كاملا ويرانگر، غيرموثر و آسيب‌زننده است.»

اين نويسنده تحسين‌شده و برنده جايزه كه در حال حاضر رئيس انجمن نويسندگان بريتانياست، سال 2016 امضاي خود را پاي بيانيه نويسندگان كودك گذاشت كه از مسئولان دولتي خواسته بود نظام فعلي ارزشيابي كودكان و نوجوانان را بازنگري اساسي كنند. در اين بيانيه چنين آمده بود كه روش‌هاي آموزش نگارش و دستور زبان به بچه‌ها آنها را بيشتر گيج مي‌كند تا نتوانند از توانايي‌هاي زباني خود در مواقع مورد نياز به بهترين شكل بهره ببرند.

کد خبر 410117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha