شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در مراسمی بی سابقه به همراه پاتریارک های شرق (کاتولیک ها، ارتدوکس ها و پروتستان ها) برای صلح در خاورمیانه فراخوان داد.

پاپ برای صلح در خاورمیانه فراخوان داد

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس روز شنبه در شهر باری در جنوب ایتالیا طی مراسمی بی سابقه با حضور تمام پاتریارک های کلیساهای شرقی (کاتولیک، پروتستان و ارتدوکس) به دعا برای صلح در خاورمیانه پرداخت و گفت: در حالی که خاورمیانه می گرید، دیگران در جستجوی قدرت و ثروت آن را زیر پا لگدمال می کنند.

پاپ خواستار دعا برای صلحی شد که قدرتمندان نتوانسته اند در خاورمیانه پیدا کنند و افزود: در این منطقه زیبا بویژه در سال های اخیر، یک تیرگی شدید، خشونت، نابودی، اشغال، انواع افراط گرایی و مهاجرت های اجباری در سکوت خیلی ها و با همدستی خیلی ها شکل گرفته است.

پاپ از بی تفاوتی هایی که منجر به کشته شدن در خاورمیانه می شود شکایت کرد و افزود: سرزمینی که امروز می گرید، رنج می برد و سکوت می کند در حالی که دیگران آن را در جستجوی قدرت و ثروت لگدمال می کنند.

پاپ امروز به همراه 20 پاتریارک شرقی، از 'بارتولومئو' و 'تئودورو' تا 'پیرباتیستا پیتزابالا' به صحبت درباره خاورمیانه و بحث برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی که کلیسا امید دارد دولت ها اتخاذ کنند، می پردازد.

رهبر مذهبی کاتولیک ها در این مراسم ضمن ابراز نزدیکی با اقلیت های قومی و مذهبی در منطقه خاورمیانه گفت: خاورمیانه تقاطع تمدن و گهواره مذاهب بزرگ یکتاپرست است. این سنت یک گنج است که باید با تمام قدرتمان حفظ کنیم. زیرا در خاورمیانه ریشه های روح ما وجود دارند.

کد خبر 410076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha