همشهری آنلاین: مراسم تشییع سه تن از شهدای تازه تفحص شده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس در مراسم صبحگاه ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

شهید

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تشییع 3 تن از شهدای تازه تفحص شده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با حضور جانشین نیروی زمینی ارتش، فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی زمینی ارتش و جمعی از خانواده های معظم شهدا در ستاد این نیرو برگزار شد.

شهید گروهبان یکم پایور عباس ملک شاهی جمعی لشکر 64 ارومیه بود که در منطقه عاج عمران در جریان عملیات نصر 9 در مورخه 1/9/66 به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید والا مقام در سال 1362 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و پس از طی دوره های رزمی به تیپ 3 لشکر 64 اختصاص یافت.

شهید گروهبان سوم وظیفه محمد عزیزی جمعی لشکر 92 زرهی خوزستان بود و در تاریخ 5/9/59 به لشکر 92 زرهی خوزستان اختصاص یافت و درجیان عملیات رمضان در مورخه 23/4/61 در شرق بصره به شهادت رسید.

شهید سرباز وظیفه ابراهیم نجفی جمعی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء بود و در مورخه 19/6/63 به خدمت مقدس سربازی اعزام و به تیپ 2 لشکر 21 منتقل شد و در جریان تک دشمن در منطقه شلمچه در مورخه 22/1/64 به درجه شهادت نائل شد.

امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع پیکر سه شهید تازه تفحص شده نزاجا در میدان صبحگاه ستاد این نیرو گفت: دوران دفاع مقدس با ایثارگری، رشادت و جان فشانی‌های شهدای گرانقدر، ایثارگران و شما هم رزمان عزیز به پیروزی رسید و پس از گذشت 30 سال از آن دوران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان خاری در چشم دشمنان است.

وی افزود: نیروهای مسلح با قدرت و امنیتی که مدیون شهدا است، تا آخرین قطره خون خود در مقابل تمامی هجمه های استکبار جهانی خواهند ایستاد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: شرف و عزتی که امروز ایران اسلامی در منطقه دارد ثمره ریخته شدن خون شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و دیگر حوزه های جهاد و مبارزه جاری شده است.

نعمتی تصریح کرد: جنگ تحمیلی، دانشگاهی مقدس برای جوانان برومند کشور بود که در آن دوران با حضور مقتدرانه خود در جبهه های جنوب و غرب کشور، امنیت، اقتدار و فضای معنوی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

وی تصریح کرد: شهدا شاهد اعمال ما هستند ما از خداوند منان می خواهیم که به ما توفیق دهد ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشیم.

پیکر مطهر سه شهید تازه تفحص شده نیروی زمینی ارتش پس از مراسم وداع در ستاد نیروی زمینی ارتش با هماهنگی ایثارگران نیروی زمینی ارتش جهت خاکسپاری به موطن خود تهران، کرمانشاه و زنجان منتقل شد.

کد خبر 410072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha