همشهری آنلاین: خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد که باران‌های سیل آسا و رانش زمین ناشی از آن در منطقه وسیعی از غرب این کشور موجب شد تا ۳۷ تن از شهروندان این کشور کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر مفقود شوند.

طوفان و رانش زمین در ژاپن ۳۷ کشته و ۵۰ مفقود برجای گذاشت

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، دولت این کشور تاکنون دستور تخلیه بیش از 4 میلیون و 720 هزار نفر از ساکنان منطقه سیل زده را صادر کرده است.

از زمان وقوع این حادثه طبیعی تا زمان مخابره خبر در ساعت 2 عصر به وقت محلی، 48 هزار نیروی دفاعی، پلیس و آتش نشان این کشور بسیج شده اند تا به جستجوی قربانیان این حادثه از جمله افراد زخمی، کشته و به دام افتاده در بیش از 100 ناحیه‌ای بپردازند که در آنها رانش زمین گزارش شده است.

این گزارش به نقل از مقامات محلی هیرشیما حاکی است که تاکنون فقط 10 نفر در منطقه صنعتی این شهر کشته شده و بقیه نیز در اوزاکا، شیگا، هیوگو، اوکایاما و اهیمه جان باختند.

سازمان هواشناسی ژاپن به ساکنان چهار استان در مرکز غربی این کشور اعلام کرده است نسبت به رانش‌ زمین، طغیان رودها و باد شدید هشیار باشند. این سازمان، شرایط آب و هوایی فعلی در این مناطق را «تاریخی» خوانده و پیش بینی می کند بارش های شدید تا عصر فردا یکشنبه ادامه یابد و همچنان قربانی بگیرد.

بنا بر گزارش‌ها، بیش از ۱.۵ میلیون نفر از مناطق تحت تاثیر سیل در ژاپن، مجبور به ترک منازل خود شده‌اند و البته از تعداد اصلی زخمی های این حادثه هنوز گزارشی منتشر نشده است.

بارش باران شدید سبب شد پلی در شهر هیروشیما به درون رودخانه فرو بریزد و یک مرد سالمند نیز طی این حادثه جان باخت.

این بارش های ویرانگر شامگاه دیروز/جمعه نیز 16 کشته و 45 مفقود برجای گذاشت حتی پنج شنبه نیز یک کارگر در منطقه هیگو جان باخت.

سازمان هواشناسی ژاپن به ساکنان چهار استان در بخش غربی این کشور به ویژه در جزیره هنشو اعلام کرده است نسبت به رانش‌ زمین، طغیان رودها و باد شدید هشیار باشند.

آژانس مدیریت آتش‌سوزی و فجایع ژاپن پیش تر از شهروند این مناطق خواسته بود خانه‌های خود را برای رفتن به مناطق امن تخلیه کنند تا در معرض سیلاب‌های احتمالی و رانش‌ زمین قرار نگیرند.

کارشناسان می‌گویند باد نمناک و گرمی که از سوی اقیانوس آرام می‌وزد بر شدت باران‌های موسمی در این مناطق ژاپن افزوده است.

قبل از ظهر امروز نیز 5 تن در سِییو در منطقه اهیمه جان باختند.

اوایل صبح نیز 4 کارگر یک کارخانه در منطقه کاساوکا در زیر گل و لای حاصل از رانش زمین دفن شدند.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت که 'شینزو آبه'، نخست وزیر ژاپن امروز در دیدار با مقامات این کشور آنها را ملزم به اولویت دادن به نجات جان انسان‌ها و ارسال بدون وقفه خدمات امدادی کرده است.

به رغم هشدارهای امدادی، هنوز این حادثه قربانی می گیرد چرا که تخریب پل ها، جاری شدن سیلاب ها به همراه گل و لای در مناطق عمومی و جاده ها و کارخانه ها همچنان ادامه دارد.

شرکت های خودروسازی میتسوبیشی و داهیتسو نیز چرخه تولید خود را به سبب احتمال تخریب این کارخانه ها متوقف کردند.

کد خبر 410062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha