همشهری آنلاین: فیجی طی یک برنامه به منظور افزایش پوشش جنگلی تا سال ۲۰۳۰ اقدام به کاشت مجدد درختان برای ذخایر جنگل ناداریواتو در جزیره ویتی لوو کرده است.

طرح احیای جنگل‌های فیجی تا سال ۲۰۳۰

به گزارش ایسنا، وزیر جنگل‌داری فیجی با بیان این که این برنامه نقطه عطف مهمی برای جامعه و دولت این کشور است اعلام کرد دولت فیجی تامین منابع را تضمین کرده است تا این جزیره بتواند در حفظ، گسترش و بازگرداندن مناطق جنگلی موفق عمل کرده و این روند را در آینده نیز ادامه دهد.

۷۰۰۰ هکتار از مناطق جنگلی ناداریواتو که توسط طوفان‌ها و آتش‌سوزی‌های طبیعی از بین رفته پیش‌تر به عنوان یک سایت تنوع زیستی وظایف مهمی بر عهده داشت.

این مناطق زیستگاه بعضی از گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب و بومی فیجی که برخی از آنها در خطر انقراض قرار دارند، محسوب می‌شود. این منطقه همچنین منبع آب رودخانه‌های بزرگ سیگاتوکا و واینیبوکا است که هر دو تامین آب حوضه‌های آبریزی را بر عهده دارند که از منابع اصلی غذایی روستاییان و بازارهای عمده فیجی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این پروژه با هدف افزایش پوشش جنگلی فیجی تا سال ۲۰۳۰ و اطمینان از پایداری گونه‌های جنگلی بومی فیجی از طریق ارائه یک بانک دانه‌های بومی جنگلی برای جمع‌آوری بذر در آینده اجرا می‌شود.

کد خبر 410006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha