همشهری آنلاین: مرجع تقلید جهان تشیع گفت: کسانی که به دنبال دولتی کردن مساجد بوده و می‌خواهند مساجد را زیر چتر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دهند، بدانند که ما هرگز به آن‌ها اجازه نخواهیم داد، ما کاملاً ایستاده‌ایم.

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان نخبه علمی و فرهنگی قم با بيان اين مطلب افزود: دولتمردان بیان کرده‌اند که این کار (دولتی کردن مساجد) را انجام نخواهند داد و ما منتظر عملکرد دولتمردان در این زمینه هستیم.

معظم له ادامه داد: درباره سند راهبردی تحول مساجد باید دقت کرد که تفاوت مساجد شیعه با اهل سنت در مردمی بودن مساجد شیعه است و مساجد شیعه در طول تاریخ مردمی بوده، مردمی هست و مردمی باقی خواهند ماند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر مساجد زیر نظر دولت بود انقلاب نمی‌شد، اگر مساجد زیر نظر دولت باشد نمی‌توان نظارت بر کار دولت کرد و اگر مساجد در اختیار دولت باشد مساجد جنبه حزبی پیدا می‌کند در حالی که جاذبه مساجد به این است که جنبه مردمی دارد.

وي افزود: در حال حاضر هیأت‌امنایی که مسجد را اداره می‌کند و امام جماعت از سوی مردم انتخاب می‌شوند و تمام اعضای مسجد مردمی هستند و باید دقت کرد که اگر مساجد دولتی شوند تمامی برنامه‌های مساجد و ائمه جماعات دولتی خواهند شد و ائمه جماعت همواره باید مداح و ستایشگر دولت باشند و به ‌این ‌ترتیب مساجد ابزاری در دست دولت‌ها می‌شود؛ زیرا حقوق و برنامه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وي در بخش ديگر اين ديدار با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم اجر و منزلت زیادی برای شهدا قائل است، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مردم و پیامبر(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید تصور نکنید شهدا مرده‌اند بلکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

آيت‌الله مكارم شيرازي با تأکید بر اینکه شهدا نزد خداوند زنده معنوی هستند، به وجه دیگر زندگی شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا زنده اجتماعی بوده و آثار آن‌ها در زندگی اجتماعی مردم نمایان است.

وي پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست مستکبران را از برکات زندگی اجتماعی شهدا دانست و تصریح کرد: تفاوت زنده و مرده در آثاری است که از آن‌ها نمایان می‌شود و شهدا زنده هستند به همین دلیل آثار زندگی آن‌ها برای مردم و در جامعه نمایان است و بر همین اساس است که نام، برنامه و مکتب شهدا در تاریخ زنده بوده و آثار اجتماعی آن نمایان است.

  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي
کد خبر 409951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha