همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه روسیه را به دلیل "پیشرفت نکردن فرایند صلح در اوکراین" بار دیگر تمدید کرد. شورای اتحادیه اروپا به این ترتیب نظر سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل را اجرایی کرد.

اتحادیه تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد

به گزارش دويچه وله، اتحادیه اروپا به رغم پیامدهای منفی میلیارد یورویی برای کارفرمایان کشورهای عضو این اتحادیه، زمستان گذشته با تمدید تحریم‌ها علیه روسیه تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ موافقت کرده بود. اکنون این تحریم‌ها برای شش ماه دیگر، تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹، ادامه می‌یابند.

اتحادیه اروپا در تابستان سال ۲۰۱۶ میلادی تصویب کرده بود که محدودیت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری در ارتباط با روسیه تا زمانی که توافق صلح مینسک در باره بحران اوکراین به اجرا در نیامده، همچنان ادامه یابد.

اتحادیه اروپا در نظر دارد با ارتباط دادن تحریم‌ها به بحران اوکراین به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، فشار آورد تا او از نفوذ خود بر تجزیه‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده و آنها را به مصالحه فراخواند.

خبرگزاری آلمان به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داده که کارشناسان امور تحریم‌های روسیه بر این نظرند که هزینه این تحریم ها تاکنون میلیاردها یورو بوده است. گفته می‌شود که این تحریم‌ها به اقتصاد عمومی اتحادیه اروپا ضربه وارد کرده است.

ضربه به اقتصاد عمومی اتحادیه اروپا به این دلیل بوده که کارفرمایان کشورهای عضو اتحادیه به دلیل تحریم‌ها حق فعالیت در روسیه را ندارند و روسیه نیز به خاطر واکنش به مثل در برابر اتحادیه اروپا بسیاری از تولیدات کشاورزی اروپا را چون میو‌ه‌جات و گوشت تحریم کرده است.

تحریم‌ها و محدودیت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری در ارتباط با روسیه پس از آن وضع شدند که یک هواپیمای مسافری خط هوایی مالزی با ۲۹۸ سرنشین در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ بر فراز اوکراین سقوط کرد.

گفته می‌شود که این هواپیما به دست نیروهای تجزیه‌طلب هوادار روسیه در شرق اوکراین یا حتی به دست نیروهای ارتش روسیه سرنگون شده است.

روسیه شلیک به این هواپیما را رد می‌کند، اما تحقیقات در باره دلیل انفجار و سرنگونی این هواپیمای مسافری نشان داده‌اند که این هواپیما در پی اصابت یک موشک از نوع "هوک" ساخت روسیه سرنگون شده است.

کد خبر 409924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha