همشهری آنلاین: صرفه‌جویی ۲ روز گذشته برق در بخش‌های مختلف موجب شد پیک (اوج) مصرف از کانال هشداردهنده ۵۶ هزار مگاوات اواسط این هفته خارج شود و خاموشی در نقاط مختلف کشور کاهش یابد.

مصرف برق

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت نیرو، اواسط این هفته میزان مصرف برق در پی افزایش دما به شکل چشمگیری رشد کرد و میزان اوج مصرف رکورد بی‌سابقه‌ 56 هزار و 532 مگاوات را به ثبت رساند.

در کنار رشد سالیانه‌ مصرف برق در کشور، افت بی‌سابقه بارندگی‌ها موجب شده است نیروگاه‌های برق آبی نیز در تابستان امسال با کاهش محسوس ظرفیت تولید روبرو شوند و توان تولید برق کشور در حدود 58 هزار مگاوات قرار بگیرد.

از اواسط این هفته با عبور پیک مصرف از کانال 56 هزار مگاوات خاموشی‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور با هدف حفظ پایداری و جلوگیری از آسیب شبکه در دستور کار قرار گرفت تا در صورت رسیدن پیک مصرف به کانال 58 هزار مگاوات، تجربه اردیبهشت‌ماه سال 1380 و فروپاشی شبکه برق تکرار نشود.

در 2 روز گذشته همراهی مردم در بخش‌های مختلف و صرفه‌جویی آنان موجب شد مصرف برق کشور از وضعیت هشداردهنده خارج شده و به کانال 54 هزار مگاوات بازگردد و به تبع آن خاموشی‌ها کاهش یابد.

طبق گفته مسوولان وزارت نیرو، صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف برق در فصل تابستان مشکل خاموشی را برطرف می‌کند.

کد خبر 409917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha