همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تفکر انقلابی و مردم محور را عامل پیروزی در صحنه‌های جنگ و نبرد سخت با دشمنان دانست و گفت:

jaafari

دستاورد بزرگ دفاع مقدس، تجربه‌ای است که برای همه دوران‌ها و بحران‌های ملی در کشور می‌تواند حلال مشکلات و عامل عبور از چالش‌های بزرگ ملی باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت اسلامی، نقش مردم در حل معضلات و مشکلات فراروی کشور را مهم و بی بدیل توصیف کرد.

وی تصریح کرد: تفکر مقابله موفق با بحران های بزرگ، بدون حضور مردم میسر نیست و هیچ گاه نباید تفکر نگاه به مردم را مزاحم پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های کشور دانست، همانگونه که باور و نگاه به مردم در جنگ تحمیلی توانست دستاوردی بزرگ را برابر صف آرایی دنیای استکبار برای ما رقم بزند.

جعفری، بنی صدر را پرچمدار و از طلایه داران مزاحم دانستن نقش مردم در حل مساله جنگ خواند و اظهار داشت: بنی صدر با تفکر لیبرالی و اهمیتی که به روش جنگ کلاسیک می‌داد، مانع حضور تفکر انقلابی و نقش آفرینی مردم در جنگ تحمیلی دشمنان بود و بر اساس همین نوع نگاه نیز مانع واگذاری سلاح و تجهیزات به سپاه به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی شد.
وی افزود: درحالی که پس از حذف بنی‌صدر و تحول تفکر در فرماندهی و مدیریت اجرایی صحنه نبرد که توام با حاکم شدن نگاه انقلابی و نقش آفرینی مردم بود، پس از 8 ماه شاهد آزادسازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغالی کشورمان از لوث وجود پلید ارتش بعثی صدام بودیم.

فرمانده کل سپاه، تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس را چراغ راهنمای امروز و فردای ما برای حل مشکلات بزرگ جامعه و بحران های ملی توصیف و تصریح کرد: الگوی تفکر انقلابی و مردم، پایه دفاع مقدس ملت ایران امروز در جغرافیای مقاومت اسلامی الگوی رزمندگان قرار گرفته و پیروزی‌های بزرگ و تاریخ‌ساز علیه تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور در زمینه های مختلف حتی در عرصه اقتصاد، آسان تر از جنگ است، اما باید با نگاه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و اعتقاد به حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله مردم، پای در میدان مبارزه گذاشت تا به فضل الهی همانگونه که دوران دفاع مقدس به دورانی باشکوه و اقتدارآفرین برای نظام اسلامی و ملت ایران تبدیل شد، در عرصه جنگ اقتصادی نیز بتوانیم بر توطئه و خباثت دشمنان فائق آییم.

وی از حضور و ایفای نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در عرصه سازندگی به عنوان شاهد مثال موفقی برای نقش پذیری مردم در عرصه عمران و آبادانی کشور یاد کرد و با قدردانی ازاقدامات و تلاش های انقلابی و جهادی قرارگاه در حل مشکلات مردم به ویژه رفع مشکل اخیر آب آشامیدنی مردم استان خوزستان، گفت: بی تردید در صورتی که این روحیه و تفکر در سایر حوزه ها نیز مورد اهتمام قرار گیرد شاهد پیشرفت و پیش روندگی هر چه بیشتر در آن حوزه ها خواهیم بود.

جعفری تصریح کرد: فشارها و دشمنی‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره وجود داشته و بدیهی است که انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار مقابله با ظلم و یاری گر مظلومان، با فشارهای همه‌جانبه دشمن مواجه شود، اما راه مقابله با این توطئه‌ها «نگاه به درون» و برخورداری از «باور انقلابی» است که با حل آن مشکلات نیز برطرف خواهد شد.
وی افزود: رویکرد ایستادگی و مقاومت بدون نگاه به بیرون، با تکیه به مردم مبنای پیروزی نظام و ملت ایران طی چهار دهه اخیر به ویژه در صحنه های سخت و دشوار بوده است و تاکید می‌کند هزینه مقاومت برابر دشمن به مراتب پایین تر از هزینه سازش است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت ها و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی و امنیتی یادآور شد: حاکم بودن مبنای فکری و دیدگاه مدیریتی اعتقاد به مردم و نگاه انقلابی سبب شده است که در حوزه امنیت و دفاع از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار باشیم.

وی ایفای نقش مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با بهره گیری از تجارب ارزشمند دوران مقاومت و ایستادگی می توانند در رفع مشکلات و معضلات مردم حضور و نقش آفرینی اثربخش داشته باشند.

جعفری با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهوری برابر شیطنت اخیر آمریکایی ها در طراحی تحریم های جدید نفتی علیه ایران و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم و تاکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولان نظام در این زمینه، تصریح کرد: یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولان اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند، می توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس، چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده کل سپاه، از جمعی از فرزندان شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

کد خبر 409894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha