همشهری آنلاین: دولت آمریکا اعلام کرد: مانع از فعالیت شرکت مخابراتی چاینا موبایل در این کشور می‌شود. علت این امر خطرات احتمالی این شرکت برای امنیت ملی آمریکا ذکر شده است.

چاینا موبایل

به گزارش مهر به نقل از ورج، اداره ملی اطلاعات و مخابرات آمریکا با صدور بیانیه ای به کمیسیون فدرال ارتباطات این کشور توصیه کرد تا اجازه فعالیت چاینا موبایل در خاک ایالات متحده را صادر نکند.

چاینا موبایل سومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در جهان بعد از دو اپراتور ای تی اند تی و وریزون است و قصد داشت دامنه فعالیت‌های خود را به آمریکا هم بکشاند که با اعلام این تصمیم جدید چنین امری امکان پذیر نیست.

چاینا موبایل اولین بار در سال ۲۰۱۱ درخواست خود برای فعالیت در خاک آمریکا را تسلیم کمیسیون فدرال ارتباطات این کشور کرد. در سال ۲۰۱۳ این درخواست تکرار شد و از تاخیرهای موجود در این زمینه گله شد و سرانجام بعد از کش و قوس‌های مختلف با این درخواست مخالفت شده است.

هراس آمریکا از قدرت گرفتن شرکت‌های فناوری چینی موجب شده تا دولت ایالات متحده به بهانه‌های امنیتی مانع از فعالیت این شرکت‌ها در خاک خود شود. پیش از این کاخ سفید موانعی را بر سر راه فعالیت هواوی و زد تی ای در آمریکا ایجاد کرده بود.

کد خبر 409860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha