همشهری آنلاین: ششمین و آخرین مجلد از روزنوشت‌های ژوزه ساراماگو هشت سال پس از مرگ او از رایانه شخصی‌اش پیدا شد و به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، متن اين روزنوشت كه كسي از وجود آن خبر نداشت، 20 سال پس از نوشته شدن در دسترس عموم مردم و علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. نويسنده نامدار پرتغالي اين دفتر را در 1998 يعني همان سال بردن جايزه معتبر نوبل ادبيات نوشت كه ششمين و آخرين مجلد از «روزنوشت‌هاي لانزاروته» است. اين دفتر پاييز آينده همزمان در اسپانيا و پرتغال منتشر مي‌شود.

پيلار دل‌ريو، بيوه ساراماگو روز سه‌شنبه با اعلام خبر پيدا شدن روزنوشت‌هاي خالق رمان تحسين‌شده «كوري» افزود: «من فكر مي‌كردم همه نوشته‌هاي ژوزه منتشر شده است و وقتي فهميدم هيچ‌كس در جريان اين دفتر او نيست، ناراحت شدم. ما متن جلد ششم روزنوشت‌ها را در يكي از فايل‌هاي رايانه شخصي ساراماگو پيدا كرديم.» دل‌ريو رئيس بنياد ژوزه ساراماگو در ليسبن است.

ساراماگو سال‌ها در جزيره لانزاروته در جزاير قناري اسپانيا زندگي مي‌كرد و سال 2010 در 87 سالگي در همين جزيره از دنيا رفت. نكته جالب اينكه او در 2001 تلويحا به وجود نسخه‌اي ديگر از «روزنوشت‌هاي لانزاروته» اشاره كرده بود. او از بزرگان شيوه ادبي رئاليسم جادويي است و بيش از همه با «كوري» و «انجيل به روايت عيسي مسيح» شناخته مي‌شود.

کد خبر 409826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha