همشهری آنلاین: با وجود کاهش قاچاق محتواهای صوتی و تصویری، صنعت سینما و تلویزیون فرانسه در سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار از قاچاق فیلم و سریال زیان دید.

بازی تاج و تخت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، نتايج يك گزارش تازه نشان مي‌دهد تعداد كساني كه هر ماه به محتواي صوتي و تصويري قاچاق در فرانسه دسترسي دارند هشت درصد كاهش يافته و به 10 ميليون و 600 هزار نفر رسيده است. اين رقم سال 2016 يك ميليون نفر در ماه بيشتر بود. در عين حال، اندازه و حجم محتواي قاچاق هم در هر ماه چهار درصد كمتر شده و از 17.4 مورد در سال 2016 به 16.8 مورد در سال گذشته كاهش يافته است.

اگر ماليات و درآمد مربوط به فيلم‌ها و سريال‌هاي قاچاق را در نظر بگيريم، رقمي كه از دست صنعت رسمي فيلم و سينماي فرانسه مي‌رود باز هم بسيار قابل توجه است. اين عدد سال 2016 يك ميليارد و 520 ميليون دلار بود كه با 10 درصد كاهش در سال گذشته به 1.33 ميليارد دلار رسيد. دولت فرانسه بزرگ‌ترين بازنده بازار قاچاق محتواهاي صوتي و تصويري در حوزه ماليات است؛ 473 ميليون دلار در 2016 و 498 ميليون دلار در سال پيش از آن.

سالن‌هاي نمايش با 39 ميليون دلار ضرر، پلتفرم ويدئوهاي درخواستي با 170 ميليون دلار ضرر و تلويزيون‌هاي پولي با 374 ميليون دلار ضرر پس از دولت فرانسه قرار دارند. تعطيل و بسته شدن چند سايت پرطرفدار و پركاربرد دانلود محتواي قاچاق نقشي اساسي در كاهش 10 درصدي قاچاق فيلم و سريال در فرانسه داشت. سال گذشته 6.6 ميليون نفر از كاربران فرانسوي به سايت‌هاي ارائه فيلم‌ها و سريال‌هاي قاچاق دسترسي داشتند كه 200 هزار نفر كمتر از سال 2016 بود.

فيلم‌هاي آمريكايي با 54 درصد بيشترين دانلود را در سايت‌هاي قاچاق به خود اختصاص دادند و فيلم‌هاي فرانسوي در چهار ماه از سال 2017 بيش از همه طرفدار داشتند. كمدي، اكشن، فانتزي و انيميشن هم پرهوادارترين ژانرها بوده‌اند. سريال «بازي تاج و تخت» هم كه 24 ساعت پس از نمايش در آمريكا در اروپا و فرانسه در دسترس بود، بيش از ديگر سريال‌ها قاچاق شد. «والرين» هم محبوب‌ترين فيلم موجود در بازار قاچاق لقب گرفت.

کد خبر 409732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha