همشهری آنلاین: یک اسقف اعظم در کلیسای کاتولیک استرالیا به یکسال زندان محکوم شد.

اسقف اعظم در استرالیا به علت پنهان‌کاری در آزارجنسی کودکان محکوم شد

یک اسقف اعظم در کلیسای کاتولیک استرالیا سه‌شنبه ۳ ژوئیه (دوازده تیرماه) به علت پنهان‌کاری در موارد آزار و اذیت جنسی کودکان توسط کشیشان در دهه ۷۰ به یکسال زندان محکوم شد.

به گزارش يورونيوز، فیلیپ ویلسون، اسقف اعظم آدلاید، عالیترین مقام کلیسای کاتولیک است که تا به حال به علت جرمی از این دست محکوم شده است.

ماه گذشته دادگاهی در ولزجنونی‌نو (نیوسات‌ولز) اسقف اعظم آدلاید را به جرم سرپوش گذاشتن بر موارد آزار و اذیت جنسی کودکان توسط کشیش‌ها، گناهکار شناخت.

دادگاه اعلام کرده است که وضعیت مجرم را برای چگونگی گذراندن حکم بررسی خواهند کرد. محتمل است اسقف اعظم دوران محکومیت خود را در حبس خانگی بگذراند.

قاضی دادگاه، رابرت استون بعد از اعلام حکم به رسانه‌ها اعلام کرد که «نشانی از پشیمانی در چهره اسقف» ندیده است.

با این‌حال، اسقف اعظم ممکن است بعد از گذراندن شش ماه از دوران محکومیت، شامل عفو شود.

علیرغم اینکه آقای ویلسون درپی مجرم شناخته شدن از انجام وظایف خود مرخص شده از سمت خود در کلیسا استعفا نداده است.

دادگاه اعلام کرد که اسقف اعظم در پی آگاهی از آزار و اذیت جنسی چند پسر محراب توسط یک کشیش به نام جیمز پاتریک فلچر از گزارش دادن آن به پلیس شانه خالی کرده است.

قاضی دادگاه گفت ویلسون که در آن زمان کشیش رده پایین منطقه میتلند بوده است، برای حفظ آبروی کلیسا، پسران محراب را از کلیسا اخراج کرده است.

جیمز پاتریک فلچر کشیش آن کلیسا در سال ۲۰۰۴ به جرم آزار و اذیت جنسی ۹ کودک به زندان محکوم شد و دو سال بعد در محکومیت جان باخت.

کد خبر 409686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha