همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد ما به ضرر هیچ کشوری قدم برنداشته و برنخواهیم داشت و به قواعد بین‌المللی از جمله به تعهدات مهم در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای پایبند خواهیم ماند.

روحانی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش فعالان اقتصادی و تجاری که با حضور همتای سوئیسی او در برن انجام شد، افزود: اساس سیاست ما همواره تعامل سازنده با جهان است.

وی ادامه داد: این را در دوران مذاکرات هسته‌ای وتوافق برجام به خوبی نشان دادیم که به هر عهدی که می‌بندیم ، پایبند خواهیم بود و یکی از ویژگی‌های فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ و ارزش‌های حاکم بر ما وفای به عهد است و باقی ماندن در پای تعهدات به عنوان پایه اعتماد روابط میان ملت‌ها است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: همچنین ما می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم به قواعد بین‌المللی و ازجمله به تعهدات مهم در زمینه عدم اشاعه پایبند هستیم و پایبند خواهیم ماند و همکاری‌های خود را با سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژي اتمي ادامه خواهیم داد.

روحانی افزود: به همه دنیا اعلام می‌کنیم که ایران خواهان یک روابط عادلانه قانونی صلح آمیز و با ثبات با جهان است و در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه به ضرر هیچ کشوری قدم بر نداشته و نمی‌داریم ، گفت: برخی دنبال فرا سرزمینی کردن رفتارهای غیر‌قانونی خود هستند؛ وظیفه ما همکاری در چارچوب قوانین بین‌المللی، صلح و منافع ملت‌هاست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران برای اتحادیه اروپا و سوئیس اهمیت فوق‌العاده قائل است، چشم‌انداز روابط تهران - برن را با توجه به توانایی‌های ایران و جایگاه علمی، فناوری و صلح خواهی سوئیس، بسیار روشن خواند و تاکید کرد: سوئیس دقیق‌ترین کشور دنیا در تنظیم ثانیه‌ها است و امروز ساعت همکاری به نفع دو ملت است.

روحانی گفت: برگزاری این جلسه در مقطعی مهم پیام بزرگی دارد و به معنای آن است که ایران و سوئیس مصمم هستند در چارچوب قوانین بین‌المللی و منافع ملت‌های خود، روابط دوستانه تجاری و اقتصادی خودشان را ادامه دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: پیام ما از برگزاری این اجلاس این است که ایران و سوئیس در چارچوب منافع دو جانبه و قوانین بین‌المللی روابط خود را ادامه می‌دهند و این اجلاس به معنای آن است که در دنیای امروز یکجانبه‌گرایی در هیچکدام از بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و زیست محیطی و یا دیگر بخش‌ها راهگشا نیست. در دنیای امروز با توجه به مشکلاتی که در سطح جهان از لحاظ کمبود مواد اولیه، تغییرات آب و هوایی و نیز بروز ناامنی‌ها در سطح جهان وجود دارد بهترین راه برای تأمین منافع ملت‌ها، ارتباط هر چه نزدیک‌تر دولت‌ها و ملت‌ها با یکدیگر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روابط ایران با سوئیس در طول دهه‌های گذشته همواره نشانه و گواه اعتماد دو دولت و ملت بزرگ و متمدن در دو قاره آسیا و اروپا بوده است، خاطر نشان کرد: سوئیس نه تنها در روابط دو جانبه مورد اعتماد ایران بوده، بلکه هرگاه مشکل و اختلافی در روابط ایران با کشوری دیگر پیش آمده، سوئیس همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حفاظت از منافع ما بوده و این اعتماد همچنان ادامه دارد.

کد خبر 409684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha