همشهری آنلاین: دوازده عضو تیم فوتبال پسرانی در تایلند به همراه مربی‌شان ۹ روز پس از آنکه درون غاری در بخش شمالی تایلند به دام افتاده بودند، زنده پیدا شدند.

براساس گزارش CNN، فرماندار استان چيانگ‌راي اعلام كرد اين 13 نفر عصر روز دوم جولاي در نهايت سلامت پيدا شداند و اكنون امدادگران براي خروج آنها از غار خود را آماده مي‌كنند..

اين تيم فوتبال در فاصله 396 متري از منطقه‌اي مرتفع در درون يك غار به دام افتاده‌اند. اين پسران كه 11 تا 16 ساله‌اند،‌همگي عضو تيمي به نام وايلد بور هستند كه روز شنبه 23 ژوئن 2018 وارد مجموعه غارهاي تام لانگ نانگ نون شدند اما در ميان راهروهاي تاريك اين تونل گم شدند و باران شديد و آب‌گرفتگي آنها را از مسير اصلي منحرف كرد.

تیم فوتبال

گروه امداد بين‌المللي متشكل از اعضاي نيروي دريايي تايلند و امداد‌گراني از آمريكا، چين، استراليا و بريتانيا براي نفوذ به غاري به نام پاتيا بيچ كه تصور مي‌شد پسران به آن پناه برده‌اند بايكديگر همكاري كردند. امداد‌گران تمركز خود را روي اين غار قرار دادند زيرا احتمال مي‌دادند پسران و مربي‌شان براي نجات از سيلابي كه باران شديد به راه انداخته بود،‌به اين منطقه از سيستم غار پناه خواهند برد.

اما زماني كه امدادگران به اين منطقه رسيدند مشاهده كردند كل آن به زير آب رفته‌است. اما امدادگران دست از جستجو برنداشتند تا در نهايت در فاصله 400 متري از پاتيا بيچ،‌ توانستند تيم فوتبال را در شيبي گل‌آلود پيدا كنند. منطقه‌اي كه تيم فوتبال در آن كشف شد 800 تا دو كيلومتر زير سطح زمين بود.

تیم فوتبال

باوجود اينكه كشف مكان اين تيم موفقيتي بزرگ به شمار مي‌رود،‌ اما عمليات امداد و نجات هنوز به پايان نرسيده‌است، و پزشكان بايد ابتدا وارد غار شوند و سلامت نوجوانان را بررسي كنند.

سپس بايد تمامي آب موجود در تونل‌ها خالي شده و 13 نفر از درون غار خارج شوند. اكنون امدادگران به دنبال راهكاري براي فرستادن پزشك و پرستار به درون غار هستند. تيم امداد همچنين به ذخيره چهار ماه آذوقه نياز دارند و بايد به پسران غواصي ياد دهند و تا پيش از جابه‌جايي بايد از سلامت كامل آنها اطمينان حاصل شود.

 احتمال داده مي‌شود اين نوجوانان براي روز‌ها روي زمين دراز كشيده باشند از اين رو گرماي بدن خود را از دست داده‌اند و به گرما نياز دارند و تا 12 ساعت توانايي كافي براي جا‌به‌جا شدن را نخواهند داشت. پس از بازتواني نوجوانان، مرحله دشوار احتمالي بعدي آموزش دادن غواصي به آنهاست زيرا براي خروج از غار بايد به دليل آب گرفتگي به زير آب بروند.

کد خبر 409657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha