همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: تهدید، ارعاب و فشارهای تحریمی آمریکا بیانگر اقتدار ایران اسلامی و عجز دشمنان در برابر اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده و این ملت سرافراز در برابر این فشارها هیچگاه سر تسلیم فرود نیاورده است.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا، سردار بهمن کارگر در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: هدف آمریکا و حامیان وی از فشار و توطئه های کنونی ایجاد فاصله و جدایی بین مردم، مسئولان، قوای مسلح و رهبری و نیز سردرگم کردن دولت برای تصمیم گیری های عجولانه و اشتباه است.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر نیز در دفاع مقدس قرار دارد، افزود: هم اکنون ما در جبهه های فرهنگی و اقتصادی باید با خدعه ها و فشارهای بیگانگان مبارزه کنیم و تجربه نشان داده هرگاه ما در اتحاد و انسجام ملی جدیت داشته ایم دشمنان با زبونی و خواری شکست خورده و عقب نشینی کرده اند.

کارگر با اشاره به اینکه ایران در علوم مختلف از جمله پزشکی، نانو، هسته ای، نظامی، دفاع و حوزه سیاسی در دنیا جایگاهی رفیع و ارزشمند دارد، یادآور شد: هدف اصلی دشمنان این است که به طرق مختلف مسیر توسعه و رشد ایران را مسدود کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در میان منطقه ناآرام خاورمیانه از امنیت، ثبات و اقتدار برخوردار است، گفت: هدف اصلی دشمن در تشکیل داعش نابودی ایران بود که با درایت جمهوری اسلامی و تاسی گرفتن از فرهنگ بسیج و شهادت توطئه تشکیل و فعالیت گروهک های تکفیری و داعش نیز همچون سایر دسیسه های دشمنان انقلاب خنثی شد.

وی یادآور شد: منکر وجود مشکلات بویژه در حوزه اقتصادی نیستیم اما عبور سالم از این امتحان و برهه همچون دوران جنگ تحمیلی که یک امتحان سخت بود، با توکل به خداوند، صبر، اطاعت از منویات رهبری، همکاری مردم و مسئولان، همدلی بین همه مسئولان لشکری و کشوری امکان پذیر است.

کارگر در خصوص موضوع دفاع مقدس هم افزود: پیروز واقعی جنگ تحمیلی مردم بودند که از جان و مال برای پیروزی و سربلندی کشور گذشتند هر چند نباید رهبری های داهیانه امام راحل در مدیریت جنگ را نادیده گرفت و دفاع مقدس به همه اقشار، احزاب، جناح ها، ادیان رسمی کشور تعلق دارد.

وی در مورد آزادسازی مهران هم اظهار کرد: دشمن بعث با توجه به موقعیت جغرافیایی مهران همواره در صدد گرفتن این شهر بود و بارها مهران بین قوای خودی و دشمن دست به دست شد تا اینکه بعد از فتح فاو توسط رزمندگان ایرانی صدام مهران را به جای فاو تصرف کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با توجه به حساسیت موضوع مهران با دستور صریح و قاطع خواستار باز پس گیری و آزادسازی مهران شدند و بعد از آزادسازی مهران همچون خرمشهر بازپس گیری مهران را به قدرت و رافت خداوند نسبت دادند و فرمودند مهران را خدا آزاد کرد که این جمله نشان دهنده جایگاه تاکتیکی و استراتژیکی مهران بود.

کد خبر 409584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha