همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه تهران سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور است از آغاز چشنواره شادستان در تهران خبر داد.

شجاع پوریان

به گزارش ایرنا، ولی الله شجاع پوریان در نشست خبری در محل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جمع آوری متکدیان را یکی از برنامه‌های این معاونت ذکر کرد و افزود: تهران سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور است و شهرداری تهران نقشی در ایجاد آن نداشته اما هزینه آن را پرداخت می‌کند.

وی گفت: در همین راستا شورای راهبردی آسیب‌های اجتماعی زیر نظر شهردار تهران تشکیل می‌شود.

شجاع پوریان با اشاره به اینکه حدود 40 دستگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند اظهارداشت: تلاش می‌شود دستگاه‌های مسئول به این شورا دعوت شوند تا درخصوص آسیب‌های اجتماعی چاره اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران طی سال‌های گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت‌هایی برای نگهداری و درمان متکدیان اقدامات خوبی انجام داده اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است.

  • جشنواره تابستانی شادستان در تهران آغاز شد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه با اشاره به آغاز جشنواره تابستانی شادستان در پایتخت گفت: این جشنواره به مدت 83 روز و تا پایان فصل تابستان در پایتخت برپاست. وی اضافه کرد: در مجموع 124 برنامه در هشت بخش اصلی در قالب این جشنواره برگزار می‌شود.

شجاع پوریان افزود: پنج گروه مخاطب شامل دختران، سالمندان، جانبازان و معلولان، کودکان و سایر اقشار تهران برای این برنامه‌ها شناسایی شده که تمامی دوشنبه‌ها تا پایان تابستان به سالمندان و چهارشنبه‌ها به جانبازان و معلولان اختصاص یافته است.

به گفته وی، در این روزها برنامه های مختلفی در بوستان‌ها و پردیس‌های سینمایی اجرا خواهد شد که هیچ بهایی بابت شرکت در این برنامه‌ها دریافت نمی‌شود.

معاون شهردار تهران برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دختران موفق و خلاق، جشنواره هنر، اجرای برنامه‌های ویژه بانوان در چهار بوستان مخصوص بانوان، دوچرخه سواری دختران در اطراف دریاچه چیتگر، اختصاص سانس های مختلف ورزشی برای مجموعه‌های ورزشی و درنظر گرفتن تسهیلاتی به منظور استفاده از پردیس‌های سینمایی را از دیگر برنامه‌های جشنواره تابستانی شادستان ذکر کرد.

وی اظهارداشت: همچنین برنامه‌ای برای بازدید 300 هزار دانش آموز از موزه‌ها و بخش های باستانی پایتخت درنظر گرفته شده و علاوه بر آن با 4 هزار معلم در 4 هزار مدرسه مختلف در اجرای برنامه‌ها مشارکت خواهیم داشت. شجاع پوریان گفت: از 23 تیرماه پاتوق‌های گفت‌و‌گو در سطح بوستان های پایتخت برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین شب‌های فرهنگی 31 استان و جشنواره عکاسی در طول ایام تابستان در برج‌میلاد تهران برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: تلاش شده برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره بر افزایش نشاط اجتماعی یک میلیون و 300 هزار دانش آموز، 600 هزار دانشجو و خانواده تاثیرگذار باشد.

  • تلاش برای جذب 270 میلیارد تومان اعتبار

شجاع پوریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب اختصاص 3.5 درصد از اعتبارات تمامی بخش‌های شهرداری تهران به کارهای فرهنگی خاطرنشان کرد: در این زمینه دبیرخانه‌ای در این معاونت راه اندازی شد تا با تمامی سازمان‌ها و معاونت‌ها برای جذب این اعتبار وارد گفت‌و‌گو شویم.

وی همچنین اظهارداشت: به منظور بازگشت سراهای محلات به ریل اصلی خود پیشنهاد اینکه سراهای محلات در اختیار مردم و سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد به شهردار تهران ارائه خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه عده‌ای نیز موضوع فروش سراهای محلات را مطرح می‌کنند گفت: تا یک ماه آینده پیشنهادات معاونت اجتماعی و فرهنگی در این خصوص به شهردار تهران ارائه خواهد شد.

وی همچنین از تلاش برای شفاف سازی قراردادها و اعلام فراخوان عمومی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد.

شجاع پوریان با بیان اینکه یکی از انتقاداتی که در گذشته به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وارد می‌شد رویکرد برگزاری مراسم بود اظهارداشت: در این دوره تلاش می‌شود به جای تمرکز بر تکثر و تعدد بر جنبه کیفی برنامه‌ها تاکید شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران صرفه جویی در منابع مالی اجرای برنامه‌ها، انسجام در برگزاری برنامه‌ها و ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی خارج از شهرداری تهران را از جمله برنامه‌های این معاونت در دوره جدید ذکر کرد.

کد خبر 409573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha