همشهری‌آنلاین: شهردار تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ایمنی مدارس نیازمند مقاوم‌سازی در تهران، گفت: زمانی مشکل آموزش و پرورش حل می‌شود که شناسنامه فنی ساختمان به‌درستی در آموزش و پرورش درج شود.

افشانی

 محمدعلی افشانی، شهردار تهران در بیستمین همایش خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، خطاب به خيرين مدرسه‌ساز گفت: بنده در کنار شما خواهم بود برای خدمت به آموزش و پرورش. دو مرتبه به آقای بطحایی گفتم زمانی مشکل آموزش و پرورش حل می‌شود که شناسنامه فنی ساختمان به‌درستی در آموزش و پرورش درج شود. حدود 15 سال پیش برای صدهزار مدرسه شناسنامه تهیه شد و آن را آن‌لاین روی سایت قرار دادیم. مدارس هرکدام حدود 18 صفحه مشخصات داشتند. با دو هدف شناسنامه را تهیه کردیم. البته آن زمان کار سختی بود و هنوز بزرگ‌ترین کاری است که در عمرم انجام داده‌ام.

به گزارش ایسنا،او با طرح این پرسش که "نمی‌دانم چرا هنوز این حجم از مدارس ما فرسوده است؟ نباید اینچنین می‌بود" ،عنوان کرد: در آن زمان که در سازمان نوسازی مدارس مسئولیت داشتم کارهای بسیاری انجام دادیم و انتظار داشتیم اکنون دیگر مدرسه غیرمقاوم نداشته باشیم. در همین شهر تهران وضعیت مدارس خوب نیست و وضعش از محروم‌ترین استان‌ها بهتر نیست.

شهردار تهران تاکید کرد: باید در کنار هم تلاش کنیم که فضای امنی ایجاد کنیم که اگر خدای ناکرده حادثه‌ای روی داد، فرزندان ما زیر آوار نمانند. واقعا ذهن و فکر ما درگیر این است که اگر در مدارس غیرمقاوم حادثه‌ای رخ داد، چه باید کرد؟

افشانی با بیان این‌که هدف ما مشخص شدن رابطه دانش‌آموز با فضا و معلم با دانش‌آموز بود، عنوان کرد: اکنون نسبت معلم به دانش‌آموز یک به 13 است.

او 
خطاب به خیران مدرسه‌ساز گفت: حس نوع‌دوستی باعث شده است تا شما منافع مردم را بر منافع خود ترجیح داده و از ثروت خود در جامعه‌ای که بخش عظیمی فرصت‌طلب هستند، بگذرید و برای جامعه خویش و به‌خصوص دانش‌آموزان این سرزمین فرصت‌سازی کنید.

محمدعلي افشاني تاکید کرد: دانایی لازمه‌ توانایی است و امروز استقلال کشورها در گرو سطح دانش آن‌هاست. امروز تکنولوژی و آی‌سی‌های کامپیوترها هستند که در همه میادین با هم رقابت می‌کنند نه گلوله‌های توپ. شما روی دانش، سرمایه‌گذاری می‌کنید و استقلال و آینده کشور را رقم می‌زنید.

افشانی با اشاره به این‌که خانواده‌ای مقتدرتر است که داناتر است و دسترسی او به اطلاعات سریع‌تر، گفت: باید بدانیم برای آن‌که آینده‌ بهتری داشته باشیم و در جهان کنونی سربلندتر باشیم، باید سطح بالاتری در دانش داشته باشیم. شما به دیگران آموختید باید عمل کرد و شما مسئولیت‌پذیر هستید.

شهردار تهران ادامه داد: عمل انسان‌ها بیانگر اعتقادات‌شان است. این‌که شما منابع خود را در این مسیر هزینه می‌کنید، عاقل‌ترین و آگاه‌ترین افراد هستید که توشه خود را از پیش می‌فرستید.

افشانی با تاکید بر این‌که امروز هر کس به هر میزان که می‌تواند باید در حوزه آموزش و پرورش کار کند، گفت: اگر آموزش و پرورش را بسازیم کشور ساخته می‌شود و وظیفه دینی و ملی ماست که در این حوزه کار کنیم.

شهردار تهران در پایان گفت: می‌خواهم خیرین شهرساز را راه بیاندازم که یک فرد خیر هم اعلام آمادگی کرده است تا این‌کار را شروع کنیم.

کد خبر 409541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha