یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

خیلی‌ها شاید این روزها آرزو دارند که پیام‌رسان واتس‌اپ امکانات تلگرام را داشته باشد.

تلگرام

از روز گذشته قدم دیگری در این مسیر برداشته شد و واتس‌اپ مکانیسم کنترلی تازه‌ای را برای مدیران گروه‌ها ارائه کرد که به نوعی شبیه کانال‌های تلگرام اما با محدودیت‌های بسیار بیشتر شمرده می‌شود.

با این امکان جدید ادمین گروه‌ها می‌توانند با اعمال محدودیت‌هایی، مجوز ارسال پیام در گروه‌ها را صرفا به‌خود محدود کرده و به نوعی گروه واتس‌اپ را به کانال تبدیل کنند. خیلی‌ها پس از فیلترینگ تلگرام به‌دنبال امکان مشابهی مثلا برای اطلاع‌رسانی درباره سازمان، محل کار یا حتی مدرسه خود بوده‌اند.

پیام‌رسان واتس‌اپ متعلق به فیس‌بوک است و این شرکت در طول سال‌های گذشته نشان داده که از عاریه گرفتن یا کپی ایده‌های موفق رقبا ابایی ندارد. پس از آنکه این شرکت شماری از ایده‌های مورد استفاده در رقیب اینستاگرام را در پلتفرم اشتراک‌گذاری تصاویر خود مورد استفاده قرار داد، حال نوبت به واتس‌اپ رسیده است.

کانال‌های تلگرام یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پیام‌رسان در کشورهای مختلف ازجمله ایران بوده‌اند. براساس آخرین آمارهای ارائه شده، واتس‌اپ نزدیک به ۱.۵میلیارد کاربر دارد. تلگرام تعداد کاربران فعال خود را ۲۰۰میلیون نفر اعلام کرده است.

  • تفاوت‌های فعلی و مشکل‌ساز

برای فعال کردن این ویژگی یا تبدیل گروه به کانال کافی است تا پس از باز کردن گروهی که ادمین آن هستید، وارد بخش تنظیمات شده و از طریق Group Info>Group Settings>Send Mesages> Only Admins امکان ارسال پیام در گروه را فقط در اختیار ادمین‌ها قرار دهید.

البته گروه‌هایی که در واتس‌اپ تبدیل به کانال می‌شوند یک مشکل بزرگ دارند که شاید خیلی‌ها را مانند تلگرام جذب نکنند. در واتس‌اپ برای اضافه کردن افراد به گروه ادمین باید شماره تلفن کاربران را داشته باشند.

به همین‌خاطر شماره‌ تلفن تمام اعضای گروه توسط سایر اعضا قابل رویت است و همین موضوع باعث می‌شود تا شماری از کاربران به دلایل امنیتی تمایلی به استفاده از قابلیت‌های گروهی واتس‌اپ یا تبدیل آن به کانال را نداشته باشند.

منبع: روزنامه همشهری

کد خبر 409524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha