مرد بدهکار تصور می‌کرد با آتش‌زدن انبار مغازه‌اش در پاساژ می‌تواند از شرکت بیمه کلاهبرداری کند، غافل از اینکه آتش‌ به انبارهای دیگر هم سرایت کرده و نه‌تنها نقشه‌‌اش ناکام می‌ماند، بلکه باید خسارت میلیاردی بقیه مغازه‌داران را هم پرداخت کند.

متهم

به گزارش همشهری، بامداد نخستین روز بهمن‌ماه سال گذشته، آتش‌نشانان پایتخت در جریان آتش‌سوزی در پاساژی در خیابان هلال‌احمر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آتش انبار چند مغازه را در برگرفته بود و هرچند آتش‌نشانان موفق به مهار آن شدند اما یک‌میلیارد تومان به مغازه‌داران خسارت وارد شد.

به‌دنبال این حادثه، بررسی‌ها برای معلوم شدن علت آتش‌سوزی آغاز و مشخص شد که حریق عمدی بوده است. در این شرایط تیمی از کارآگاهان اداره 16پلیس آگاهی تهران مأمور شناسایی عامل آتش‌سوزی شدند. آنها در نخستین اقدام راهی پاساژ شدند اما هیچ دوربین‌ مداربسته‌ای در آنجا نبود. مغازه‌داران می‌گفتند که یکی از کسبه به نام داریوش که او نیز در این حادثه خسارت دیده، حدود 10روز قبل‌تر به بهانه تعویض دوربین‌های قدیمی با دوربین‌های جدید اقدام به برداشتن تمامی دوربین‌ها کرده بود.

با این اطلاعات، مأموران به داریوش مشکوک شدند تا اینکه زن جوانی با مراجعه به پلیس پرده از راز آتش‌سوزی برداشت. او گفت: همسرم به نام بهمن از کارگران پاساژ است. اخیرا متوجه شدم که او با همدستی یکی از کسبه به نام داریوش اقدام به آتش‌ زدن آنجا کرده تا از بیمه خسارت بگیرند.

با این اطلاعات راز آتش‌سوزی فاش و بهمن دستگیر شد. او در ابتدا مدعی شد که همسرش دروغ می‌گوید و از آنجا که قصد جدایی از وی را دارد، همسرش تصمیم گرفته از این طریق از او انتقام بگیرد. با این حال در ادامه تحقیقات حقیقت را برملا کرد و گفت: داریوش قصد کلاهبرداری از بیمه را داشت و وعده‌ داده بود که بخشی از مبلغ بیمه را به من می‌دهد.

شب حادثه او از طریق سوراخی که از قبل برای اجرای نقشه‌اش در داخل انبار ایجاد کرده بود وارد آنجا شد. او از چند روز پیش چند گالن بنزین به داخل انبار برده بود و آن شب با استفاده از آنها، انبار را آتش‌ زد. من با موتور بیرون ایستاده و مراقب اطراف بودم و او پس از آتش‌سوزی از پاساژ بیرون آمد و سوار موتور شد و محل را ترک کردیم. قرار نبود تا تمام پاساژ و انبار آتش بگیرد اما آتش‌سوزی به سایر قسمت‌های پاساژ نیز سرایت کرد.

با اعترافات مرد جوان، داریوش نیز بازداشت شد و به آتش‌زدن پاساژ برای کلاهبرداری از بیمه اعتراف کرد. او مدعی شد که به‌خاطر چک‌های برگشتی‌اش به‌شدت از سوی طلبکاران تحت‌فشار بوده و به همین دلیل نقشه کلاهبرداری از بیمه را کشیده است. به گفته سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای مشخص شدن خسارت وارده به هریک از کسبه پاساژ ادامه دارد.

کد خبر 409510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha