همشهری آنلاین: تفاهم نامه همکاری بین وزارت دفاع و سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف در حوزه دفاع و امنیت و علم و فناوری به امضا رسید.

وزارت دفاع

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، به منظور بهره برداری از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت های مشترک در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف و ارتقاء نقش آن در حوزه دفاع و امنیت و علم و فناوری و دیگر حوزه‌های همکاری نظیر قرآن، موقوفات و بقاع متبرکه، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اوقاف و امورخیریه امضاء شد.

این تفاهمنامه که به امضای امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رسید با هدف ارتقاء نقش وقف در حوزه علم، فناوری و صنایع دفاعی در زمینه های مورد علاقه طرفین با استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع و سازمان اوقاف در راستای دستیابی به یک ارزش والای الهی و تحقق سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اجرایی خواهد شد.

امیر حاتمی در این مراسم با اشاره به آیه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم" گفت: طبق این آیه شریفه تکلیف بر همه است که ساز و برگ لازم را برای تقویت قدرت دفاعی و تحقق نیروهای مسلح قدرتمند آماده کنیم که بحمدالله امروز این آمادگی با رهبری و فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده و دشمن جرأت تجاوز به این آب و خاک را ندارد.

وی با تقدیر از سازمان اوقاف و امور خیریه در مشارکت در این امر مهم و خطیر خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه بستر لازم برای کسانی که بخواهند در حوزه مقدس جهاد فی سبیل الله و تولید امنیت مشارکت داشته باشند فراهم خواهد شد و در واقع این بابی از ابواب بهشت است که مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در این امر خیر در مسیر نورانی بهشت قدم بردارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با بیان اینکه بدون امنیت، اقتصاد معنی ندارد، اظهار داشت: در سایه امنیت اقتصادی و رونق تولید، نعمت ها بر انسان ها گوارا می شود و بدون امنیت این نعمت ها توام با تلخی خواهد بود.

محمدی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت دفاع افزود: مشارکت سازمان اوقاف در حوزه امنیت و دفاع برگرفته از آیات الهی است و تلاش داریم مردم را در حوزه پژوهش و تحقیق دفاعی و امنیتی مشارکت دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر تسلط بر جمهوری اسلامی ایران را با خود به گور خواهند برد، اضافه کرد: دفاع و امنیت یکی از حوزه های مهم و اساسی برای کشور است که دشمنان برای تسلط بر این مهم، تلاش های بسیاری دارند اما مثل همیشه ناکام خواهند ماند.

محمدی با دعوت از تمام خیران و واقفان برای مشارکت در این حوزه مهم و بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سرریز مسائل دفاعی نقش به سزایی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و .... دارد لذا خیران و واقفان سرمایه خود را در این حوزه به کار بگیرند تا شاهد افزایش بیش از پیش قدرت ایران باشیم.

کد خبر 409496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha