همشهری آنلاین: آلمان محل استقرار بیشترین نظامیان آمریکا در یک کشور خارجی است. حدود ۳۵ هزار نظامی آمریکا در این کشور مستقر هستند. به گزارش واشنگتن پست، ترامپ خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان را بررسی می‌کند.

آمریکا خروج نظامیان خود از آلمان را بررسی می‌کند

به گزارش دويچه وله، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است که وزارت دفاع آمریکا خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان را بررسی می‌کند. هنوز مشخص نیست که این نیروها به آمریکا منتقل خواهند شد یا به کشوری دیگر.

گفته می‌شود بیشتر این نظامیان ممکن است به آمریکا بازگردند. کارشناسان نظامی همچنین از استقرار همه یا بخش بزرگی از این نیروها به لهستان نیز سخن می‌گویند.

در گزارش "واشنگتن پست آمده است که ترامپ در دیداری که پیشتر با مشاوران نظامی و مسئولان کاخ سفید داشته، در باره خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان با آنها گفت‌وگو کرده است.

هنوز برای اعضای اروپایی ناتو مشخص نیست که آیا این نظر ترامپ جدی است یا او در نظر دارد با این اقدام شرایطی جدید برای ناتو بوجود آورد و در نشست سران کشورهای عضو ناتو که قرار است در ماه ژوئیه انجام شود، خواست‌هایش را از ناتو اجرایی کند.

"واشنگتن پست" نوشته است که موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان تاکنون یک تحقیق درونی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، بوده است.

  • انکار پنتاگون

مطلب "واشنگتن پست" در حالی منتشر شده که یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا تقاضای این شورا برای بررسی خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان را رد کرده است. اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا نیز در این باره اعلام کرد که برنامه‌ای برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان وجود ندارد.

اریک پاهون اما در ادامه سخنان‌اش گفت دولت آمریکا به مسئولیت‌های خود در قبال آلمان و دیگر کشورهای ناتو آگاه است، اما در نظر دارد به تدریج استقرار نیروهای آمریکا در دیگر کشورها را بررسی کند و مشخص کند که آیا چنین اقداماتی مقرون به صرفه هستند یا نه.

ترامپ چندی‌ست به انتقاد شدید از ناتو ادامه می‌دهد و ناتو را پیمانی "زائد" خوانده است. او در نامه‌ای به هشت کشور اروپایی عضو ناتو از آنها خواسته است بودجه نظامی خود را به شدت افزایش دهند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بارها از بسیاری کشورهای عضو ناتو انتقاد کرده که به‌رغم تفاهم در سال ۲۰۱۴ در باره افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو به دو درصدِ تولید ناخالص داخلی، هنوز این افزایش بودجه صورت نگرفته است.

پس از جنگ جهانی دوم سربازان آمریکا در آلمان مستقر شدند. حدود ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در حال حاضر در آلمان مستقرند.

کد خبر 409470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha