یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از لزوم انتشار سریع اوراق مشارکت برای تامین مالی احداث خطوط ۶ و ۷ مترو خبر داد.

 مجید فراهانی، رئيس كميته بودجه شوراي شهر تهران صبح يك‌شنبه 10 تير در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تسریع انتشار اوراق مشارکت مترو، گفت: تامین مالی بر پایه ابزارها و نهادهای بازار سرمایه یکی از شیوه‌های تامین نقدینگی برای توسعه شهر است که بر همین اساس شهرداری تهران در دوره شورای شهر پنجم اولین تجربه انتشار اوراق مشارکت را تجربه کرد وه بر اساس آن شورای شهر مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری برای تکمیل خطوط 6 و 7 را صادر کرد که خوشبختانه این مهم با هماهنگی وزارت کشور و با رعایت کلیه مقررات مربوط به انتشار اوراق مشارکت بود.

به گزارش ایسنا،مجيد فراهاني افزود: باز پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت به نسبت 50 درصد سهم دولت وشهرداری است

او گفت: اکنون 6 ماه از مصوبه شورای شهر می‌گذرد و آن‌طور که باید مسئولان شهرداری نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند. این در حالی‌ست که شهرداری مشهد توانسته از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ زیادی از اوراق مشارکت خود را به فروش برساند و لازم است  هر چه سریع‌تر شهرداری با پیگیری شهردار تهران مصوبه شورای شهر در راستای انتشار اوراق مشارکت به جای استقراض از شبکه بانکی را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 409438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha