همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین، شایعه مشاهده بیماری ابولا در عراق را تکذیب کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

 دكتر محمد مهدي گويا تاكيد كرد: بيماري ابولا در عراق مشاهده نشده است. بنابراين خير مشاهده ابولا در عراق به هيچ عنوان، صحت ندارد. بر اساس اعلام عراق و سازمان بهداشت جهاني، تاکنون هیچ بیماری غیرمعمولی از عراق به ایران منتقل نشده است.

او تصريح كرد: از آنجا كه كشور عراق با ما همسايه است اگر چنين خبري صحت داشت، قطعا هم سازمان بهداشت جهاني و هم مسئولان كشور عراق به ما گزارش مي‌دادند.

گويا افزود: علاوه بر اين، ما نيز به طور مستمر اطلاعات بيماري‌هاي واگير را رصد مي‌كنيم و اگر چنين اتفاقي مي‌افتاد قطعا هم اعلام مي‌كرديم و هم اقدامات لازم را انجام مي‌داديم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاكيد براينكه بيماري ابولا با تب كريمه كنگو متفاوت است افزود: از آنجا كه احتمال وجود سایر تب‌های خونریزی دهنده ویروسی مانند تب کریمه کنگو در سایر کشورها مانند عراق وجود دارد بنابراين ما در اين زمينه تمام اقدامات پيشگيرانه لازم را انجام داده‌ايم. البته سازمان دامپزشكي هم بايد اقدامات پيشگيرانه لازم را در اين باره انجام دهد.

کد خبر 409407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha