همشهری آنلاین: کانادا در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه‌های گمرکی بر محصولات آمریکایی از جمله فولاد و آلومینیوم وضع کرد. وزیر خارجه کانادا گفته است که قصد تشدید جنگ تجاری را ندارد اما این کشور در مقابل آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

کانادا تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای آمریکایی وضع کرد

به گزارش دويچه وله، قرار است از روز یکشنبه (اول ژوئیه) تعرفه‌های جدید کانادا علیه محصولات آمریکایی اجرا شوند.

نحوه اعلام تعرفه‌های کانادا بر محصولات آمریکایی بی‌شباهت به اقدام ترامپ نبود. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در "مراسم اعلام تعرفه بر کالاهای آمریکایی" در ساختمان کارخانه بزرگ شرکت فولاد "استلکو" حضور نداشت.

اما بجای او کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا و وزرای دیگر در این مراسم حضور داشتند. شرکت کنندگان مراسم گفتند که هدفشان اعلام جنگ تجاری علیه آمریکا نیست ولی کانادا در مقابل این کشور کوتاه نخواهد آمد.

وزیر خارجه کانادا گفت که کشورش در مقابل آمریکا چاره‌ای جز تلافی نداشته و مجبور شده است تعرفه‌های گمرکی بر محصولات آمریکایی را وضع کند. این تعرفه‌ها بیشتر شامل کالاهایی می‌شود که در آن فولاد و آلومینیوم بکار رفته است.

وزیر خارجه کانادا تاکید کرد که اقدامات آمریکا برخلاف قوانین "سازمان تجارت جهانی" و نهاد "اف آی تی اف" غیرقانونی و ناعادلانه است.

خانم فریلند اعلام کرده است که عوارض گمرکی شامل کالاهای صاداراتی آمریکا می‌شود که حجم آن بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است. اسامی این کالاها در سه لیست تهیه شده است. عوارض گمرکی تعیین شده از سوی کانادا بین ۱۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

بیشترین عوارض بر محصولاتی وضع شده که در آن‌ها از فولاد استفاده شده است. وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرد که فهرست محصولات آمریکایی برای اعمال عوارض گمرکی برابر با عوارض گمرکی آمریکایی مشخص شده است. او همچنین گفته است که دولت کانادا تلاش کرده که با آمریکا یک راه حل مشترکی بیابد، اما موفق نشده است.

وزیر خارجه کانادا همچنین تاکید کرده است که خود او شخصا در هفته گذشته ۶ بار با لایتیسر، نماینده وزارت بازرگانی آمریکا صحبت کرده است ولی نتیجه‌ای نداشته است. او افزود که کانادا در هر زمان و در هرکجا حاضر است مذاکرات را بر سر حل و فصل مشکلات تجاری با آمریکا از آغاز کند.

وزیر خارجه کانادا همچنین اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد دو میلیارد دلار کانادا به شرکت‌ها و کارگران این کشور که از افزایش تعرفه گمرکی آمریکا خسارت دیده‌اند کمک کند. این کشور قصد دارد با این بسته مالی از صنایع فولاد و آلومینیوم کاناد حفاظت کند.

کد خبر 409380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha