همشهری آنلاین: امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی در دیدار با سپهبد بلال اکبر رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت: همکاری های دو کشور در سطوح امنیتی، نظامی، انتظامی، راهبردی و عملیاتی در سطح بسیار خوبی است.

دیدار

به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان روز شنبه با حضور در ستاد ارتش جمهوری اسلامی (آجا) با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط ایران و پاکستان در ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بر علاقه دو طرف در گسترش روابط در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خوشحالی از روند رو به رشد روابط نظامی دو کشور افزود: سفر ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان، شرکت فرمانده نیروی دریایی پاکستان در اجلاس آیونس و حضور جنابعالی در تهران موید توسعه روابط است.

سرلشکر موسوی با اشاره به تعامل نیروهای مسلح دو کشور در حوزه های دریایی، زمینی و هوایی تصریح کرد: انتظار هم این است که طرفین کمک کنند این روابط روز به روز گسترش یابد.

وی با اشاره به همسایگی نیروی دریایی دو کشور، بر گسترش همکاری نیروهای دریایی ایران و پاکستان تاکید و اظهار امیدواری کرد: پیشنهادات ارائه شده در این اجلاس پیگیری و عملیاتی شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه ما رفتار غلط آمریکا با پاکستانی‌ها را تائید نمی‌کنیم، افزود: باید مراقب باشیم که کشورهای دیگر به این فضای برادری آسیب نزنند.

همچنین امیر سرلشکر موسوی در حاشیه این دیدار در پاسخ به خبرنگاران گفت: این دیدار به منظور توسعه روابط دوجانبه فی‌مابین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان برگزار شد، ما از گذشته با پاکستان روابط نظامی خوبی داشته و در زمینه تبادل دانشجو، اطلاعات و برگزاری رزمایش‌های مشترک همکاری داشته ایم.

وی افزود: اخیرا این همکاری ها توسعه بیشتری یافته و برنامه ریزی های لازم برای توسعه و تعمیق روابط دو طرف پیش بینی شده است.

فرمانده کل ارتش در پایان ابراز امیدواری کرد، این مذاکرات در آینده به معاهدات دو طرفه منجر و کارهای بیشتری برای ارتقای مناسبات انجام شود.

ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان هم در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات عالی نظامی ارتش و سپاه و لزوم تلاش های متقابل برای ارتقای ظرفیت های مرتبط با برقراری امنیت منطقه‌ای و تحکیم امنیت مرزی گفت: ما در مرزها تهدید مشترکی داریم و برای حفظ منافع و منابع دو کشور همکاری های دقیق و جدی در دستورکار نیروهای دفاعی، نظامی و امنیتی پاکستان و ایران قرار دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت و گوهای انجام شده در این سفر را بسیار مفید ارزیابی و آن را گامی مناسب برای توسعه روابط بین نیروهای مسلح پاکستان و ایران و دستیابی به مسائل مورد علاقه دو کشور در زمینه های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی توصیف کرد.

کد خبر 409365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha