همشهری آنلاین: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه تداوم جلسات سران قوا برای حل مشکلات کشور ضروری است، گفت: با سوء استفاده گران باید به شدیدترین وجه برخورد شود زیرا مماشات با آنها خیانت است.

محمدنبی حبیبی

به گزارش ايسنا، محمدنبی حبیبی با اشاره به اینکه معتقدم حل بسیاری از مسائل و مشکلات فعلی بدون هماهنگی قوای سه‌گانه کشور مقدور نیست، اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست که ما مسائل پیچیده و بحرانی پیش‌رو داریم. اصولا حل مسائل کشور چه کوچک و چه بزرگ اگر با هماهنگی میان قوا همراه نباشد ناقص انجام خواهد شد. جلسه سران سه قوه برای حل مشکلات کشور کار بسیار درستی بود و تداوم آن و فراهم کردن مصوباتی که موجب حل مشکلات کشور شود را ضروری می‌دانم. از سویی معتقدم مبارزه با فساد گرچه تا حدودی انجام شده اما این حد از کاری که انجام شده با کاری که باید انجام می‌شده است، فاصله زیادی دارد. من بر اساس تجربیاتی که به دست آورده‌ام معتقدم که از مواردی که مجاز به برخورد بی‌رحمانه هستیم، برخورد با کسانی است که سوء استفاده مالی و غیرمالی دارند. مماشات با اینها یعنی کنار آمدن با پلنگ تیزدندان.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: مسئولان هر دستگاهی در حوزه مدیریت خود باید وقت ویژه‌ای را برای برخورد با فساد صرف کنند. بالاترین مقام هر دستگاهی چه دستگاه بزرگ و چه کوچک اگر برای مبارزه با فساد وقت نگذارد، در این زمینه موفقیت چندانی نخواهیم داشت البته بزرگ کردن موضوعات مربوط به فساد برخی از کارکنان حکومت هم یک ظلم محسوب می‌شود. در اکثریت قاطع دستگاه‌های حکومتی افراد سالمی وجود دارند ولی در جمهوری اسلامی انتظار این است که حداقل فساد هم در دستگاه‌ها وجود نداشته باشد. من معتقدم در کنار مبارزه با فساد باید به پیشگیری هم توجه کرد و بازرسی‌های قوی،‌ مستمر و برنامه‌ریزی شده‌ای وجود داشته باشد و این بازرسی‌ها لازمه موفقیت در مبارزه با فساد است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره سوء استفاده برخی از شرایط اقتصادی کشور، گفت: افرادی که از جیب بیت‌المال ارز دریافت می‌کنند ولی کالاها را با قیمت ارز بالاتری می‌فروشند باید بر اساس مقررات اسلامی به شدیدترین وجه برخورد شود. مماشات با این سوء استفاده‌گران خیانت است. دشمن برای برخورد با ملت ما بر اقتصاد دست گذاشته است بنابراین برخورد با این سوء استفاده‌گران هم جایز است.

حبیبی ادامه داد: من معتقدم دولتمردان از جمله رییس‌جمهور باید دائما موضوعات و مسائلی که قابل توضیح است را برای مردم توضیح دهند البته وعده‌هایی هم که به مردم می‌دهند باید در بیان آن دقت کافی وجود داشته باشد. اگر کاری شدنی نیست نباید وعده آن را داد، صدق در گفتار و عمل رمز تفاهم میان مردم و دولت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید رجایی، صدق این مرد شریف بود، تصریح کرد: صدق یعنی اینکه عمل به حق بر اساس واقعیت شکل بگیرد و فرقی بین حرف و عمل وجود نداشته باشد. اگر مسئولان با صداقت کامل و دلسوزی برای مردم کار کنند خداوند نظر مردم را نسبت به مسئولان صادق جلب می‌کند.

 

کد خبر 409318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha