همشهری آنلاین: گروه ویژه اقدام مالی FATF با توجه به تداوم تلاشهای دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر (آبان‌ماه ۹۷) تمدید کرد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: گروه ویژه اقدام مالی FATF با ابراز ناخرسندی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است، اما با این وجود، با توجه به تداوم تلاش دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر (آبان‌ماه 97) تمدید کرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که دولت آمریکا و متحدانش تلاش زیادی برای وضع دوباره اقدام های مقابله ای علیه ایران انجام دادند.

در گزارش گروه ویژه اقدام مالی FATF آمده است: ایران تا ماه اکتبر فرصت دارد که اصلاحات خود را کامل کند تا ايران را با عرف جهانی مطابق کند، در غیر این صورت باید با عواقب آن روبرو شود که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیش از پیش از این کشور رویگردان شوند.

در این گزارش تصریح شده است: FATF از ناتوانی ایران برای بکارگیری برنامه اقدام این سازمان جهت اصلاح روند ضد پولشویی (ای‌ام‌ال) و ضد تامین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی)، ناامید شده است.

«FATF از ایران انتظار دارد که سریعا در مسیر اصلاحات گام بردارد و تمام آیتم‌های باقیمانده در برنامه اقدام خود را اجرا کند... ما از ایران انتظار داریم الحاقات قانونی مربوط به ای‌ام‌ال و ‌سی‌اف‌تی را با مطابقت کامل با استانداردهای FATF تا اکتبر ۲۰۱۸ اجرایی کند، در غیر این صورت FATF اقداماتی مناسب و ضروری را در آن زمان اتخاذ خواهد کرد.»

کد خبر 409317

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha