همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گستردگی حوزه وظایف آن گفت: این سازمان هم اکنون با کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات لجستیکی مواجه است.

سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود تجهیزات آزمایشگاهی مواجه است

به گزارش ايرنا، کریم شافعی در جمع خبرنگاران، افزود: البته سازمان محیط زیست به لحاظ تجهیزات محیط‌بانی نیز کمبودهایی دارد که با تلاش‌های انجام شده در سال جاری، این معضل در حال رفع است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این کمبودها به طور کامل برطرف شود.

وی، کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات سازمان حفاظت محیط زیست دانست و از جذب 500 نفر کارشناس و محیط‌بان جدید در این سازمان طی سال جاری خبر داد.

شافعی گفت: برای این منظور امسال 200 نفر کارشناس و 300 نفر محیط‌بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد و با صحبت‌های انجام شده با اداره امور استخدامی کل کشور مقرر شده است سه هزار پست خالی سازمان حفاظت محیط زیست با نیروهای جدید تکمیل شود.

وی ادامه داد: البته این کار هنوز نهایی نشده است و اگر نهایی شود تا پایان این دولت حدود 2 هزار و 500 نفر دیگر جذب سازمان حفاظت محیط زیست خواهند شد تا سازمان از نظر نیروی انسانی تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع رییس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص 150 میلیون دلار برای حل بحران گرد و غبار خوزستان خبر داد و اظهار داشت: البته پدیده گرد و غبار 22 استان کشور را تحت الشعاع قرار داده است و با این ارقام قابل رفع شدن نیست.

شافعی رویکرد ملی و فرا ملی را تنها راهکار برون‌رفت از بحران گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور دانست.

وی حوزه عملکرد حفاظت محیط زیست در کشور را وسیع دانست و افزود: این مجموعه به 82 میلیون نفر ایرانی و به همه طبیعت کشور خدمات می‌دهد و حوزه واقعا گسترده‌ای است و اگر معادن، صنعت و حمل و نقل را هم به آن اضافه کنیم، نمی‌شود سازمان حفاظت محیط زیست را یک سازمان جمع و جوری دید و این حجم ماموریت نیازمند توجه ویژه‌ای است.

کد خبر 409314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha