همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام عزم دولت بر اجرای راهبردی دولت الکترونیک گفت: با استفاده از این ظرفیت، جلوی فساد در حوزه اقتصاد گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی، در نشست با نخبگان و جوانان اردستان در سالن ورزشی کوثر این شهرستان با اشاره به پیشرفت کشور در فناوری اطلاعات، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 246 شهر کشور به نسل چهارم پهنای باند تلفن همراه متصل شده است، شمار مشترکان تلفن همراه از مرز 57 میلیون نفر گذشته و40 هزار روستای کشور نیز از تلفن و از امکانات مخابراتی برخوردار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه کنش‌های سیاسی در ایران، فضای مجازی را بزرگ کرد، تصریح کرد: نباید از انگیزه و احساسات جوانان سوء استفاده کرد و از آنان برای نردبان ترقی دیگران بهره گیری شود بلکه باید بر مطالعه، اطلاعات، علم و دانش جوانان افزوده شود.

وی یادآوری کرد: راه اندازی شبکه اینترنت داخلی به معنای سیم خاردار کشیدن دور کشور نیست چون قطع ارتباط با جهان و استفاده از تجربه 7 میلیارد نفر بهتر و اثرگذارتر از 80 میلیون نفر داخل کشور است.

آذری جهرمی از ایجاد زير ساخت‌هاي  لازم برای اجرایی کردن زیست بوم توسعه اشتغال در اردستان نیز خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوان نیروی انسانی تحصیل کرده علمی، اقتصادی و فنی است که می‌توان با بهره گیری از آنها در این منطقه کار آفرینی کرد.

وی تاکید کرد: می‌کوشیم با هماهنگی مدیریت استان در کنار دانشگاه و ظرفیت گردشگری زیست بوم توسعه اشتغال که دغدغه همه جوانان است را اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: هم اکنون دو رویکرد استخدام و کارآفرینی در زمینه اشتغال در کشور وجود دارد که باید تلاش شود جوانان به جای مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوند.

وی یادآوری کرد: مردم شریف ایران هشت سال جنگ تحمیلی و 40 سال تهدید و تحریم‌های سخت را تجربه کردند، پیشرفت‌های بزرگی در کشور بدست آوردند و هم اکنون ایران از بسیاری کشورهای منطقه جلوتر است.

آذری جهرمی همچنین تاکید کرد: در موضوع هسته ای نیز پیشرفت کرده ایم لذا این پیشرفت‌ها را نباید فراموش نکنیم و فقط دولت‌ها را زیر سوال ببریم، زیرا با این کار دشمن شاد  مي‌شود.

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات به منظور افتتاح طرح‌های مخابراتی و شرکت در آیین بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر به شهرستان اردستان سفر کرده است.

با حضور آذر جهرمی 37 طرح مخابراتی با صرف هزینه ای افزون بر 73 میلیارد ریال در اردستان به بهره برداری رسید.

شهرستان اردستان با افرون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

کد خبر 409293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha