همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان شصت و ششمین جشنواره فیلم سن‌سباستین با اهدای جایزه دونوستیا از یک عمر فعالیت پرثمر هیروکازو کُره-اِدا تقدیر می‌کنند.

هیروکازو کره ادا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، كارگردان 56 ساله ژاپني كه بهار امسال با «دزدان فروشگاه» جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را از جشنواره كن برده بود، نخستين فيلمساز آسيايي است كه جايزه افتخاري جشنواره سن‌سباستين اسپانيا را از آن خود مي‌كند. مراسم اهداي جايزه دونوستيا در ويكتوريا يوجينا تيه‌تر برگزار مي‌شود و قرار است در آن «دزدان فروشگاه» هم براي حاضران به نمايش درآيد.

كره-ادا از محبوب‌ترين فيلمسازان جشنواره سن‌سباستين است كه چهار بار در بخش مسابقه اين رويداد مهم سينماي اروپا حضور داشته و در دو نوبت جايزه فيلم برگزيده تماشاگران را به دست آورده است. او در مجموع 10 بار در بخش‌هاي مختلف سن‌سباستين شركت كرده كه نخستين مورد آن به سال 2006 بازمي‌گردد. فيلم‌هاي كره-ادا در اين سال‌ها همواره از سوي داوران و تماشاگران مورد توجه بوده و جوايز فيلمنامه و بازيگري را برده‌اند.

شصت و ششمين دوره جشنواره فيلم سن‌سباستين 21 تا 29 سپتامبر در اين شهر اسپانيا برگزار مي‌شود و هنوز جزئيات بخش‌هاي مختلف آن اعلام نشده است. جايزه دونوستيا سال گذشته به انيس واردا، فيلمساز 90 ساله فرانسوي اهدا شد.

کد خبر 409276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha