همشهری آنلاین: رییس جمهوری خلق چین در پیامی تند برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که «در فرهنگ چین مشت را با مشت جواب می‌دهند».

 پیام رییس جمهور چین به ترامپ | مشت جواب مشت است

به گزارش ایرنا، شی جین پینگ این اظهارات را در دیدار شماری از صاحبان شرکت های بزرگ و چند ملیتی دنیا در پکن و پس از آن مطرح کرد که ترامپ گفت در ماه جاری میلادی بر روی 50 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین 25 درصد تعرفه اعمال می کند.

رییس جمهوری آمریکا سپس وقتی چین اعلام کرد با فهرستی از تعرفه ها روی کالاهای آمریکایی، این اقدام را تلافی می کند، تهدید کرد که بر روی 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چین هم در صورت بالا گرفتن جنگ تجاری 10 درصد تعرفه دیگر در نظر خواهد گرفت.

خبرگزاری شینهوا می نویسد پیام شی به ترامپ بسیار تند بوده و او گفته است که با مشت در برابر مشت می ایستد و این بخشی از فرهنگ چین محسوب می شود.

بر اساس این گزارش رییس جمهوری خلق چین تاکید کرده است کشورش در برابر اقدامات تلافی جویانه ضد تعرفه های آمریکا هرگز تردید نخواهد کرد.

شی افزود در فرهنگ غرب گفته اند اگر به یک طرف صورتت سیلی زدند آن طرف دیگر را نیز بگذار سیلی بزنند اما در فرهنگ چین مشت در برابر مشت است.

وی گفته است که چین همیشه بر اساس مذاکرات به دنبال حل مسایل بوده است اما نمی تواند فشارهای بیرونی را تحمل کند و میوه تلخی را که به زور به خورد این کشور می دهند، بخورد.

کد خبر 409169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha