همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شرایط امروز ضرورت دارد تا رییس‌جمهور به اتفاق وزیر اقتصاد در یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط اقتصادی کشور را برای مردم تبیین کند.

parliament

به گزارش ایسنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه ششم تيرماه خود در مجلس بیان کرد: در ابتدا فرا رسیدن هفتم تیر و سالگرد شهدای شهید سرچشمه دکتر بهشتی و جمعی از یاران ایشان و من جمله همکاران خود در مجلس شورای اسلامی را گرامی می‌دارم. شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است که لازم است در رابطه با این شرایط تذکراتی به قوای سه‌گانه داده شود. اولین قوه، قوه مجریه است و تمامی امور اجرایی کشور را به دست دارد و لوکوموتیوران این قطار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور است. ضرورت دارد رییس‌جمهور به اتفاق وزرای اقتصادی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور مسئولان به تبیین شرایط اقتصادی کشور بپردازد.

وی در ادامه بیان کرد: حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی نیز برای مشخص کردن مولفه‌های داخلی و خارجی مشکلات حتما ضرورت دارد و از این جایگاه از ایشان می‌خواهم که به مجلس تشریف بیاورند و این خلاء ایجاد شده که در اثر آن افرادی که مسبب مشکل اقتصادی کشور هستند بر این موج سوار شدند و در فضای مجازی و حقیقی جامعه را به سمت و سویی می‌کشند که در نهایت به ایران ضربه بزنند معرفی کنند.

جمالی افزود: حرف درستی است که امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی نیست بلکه ایران را می‌خواهد تخریب کند. ما در آستانه سالگرد ورود منافقین به فاز نظامی هستیم و نباید سال ۶۰ را از یاد ببریم. همین امروز نیز در موج‌سواری که منافقین دارند باید مواظب باشیم و بر روی پیام‌های بحق مردم، کسبه و اصناف و خانواده شهدا تامل کنیم و بدانیم که عده‌ای بر روی این پیام‌ها موج سواری می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: هیات دولت نیز علاوه بر نقش‌آفرینی مهمی که امروز دارد از انفعال و تصمیماتی که بعضا خلق‌الساعه است و می‌تواند اثر منفی در اقتصاد کشور بگذارد پرهیز کند. قوه قضاییه نیز باید در برخورد سریع و بدون رعایت جناح‌ها و افراد و مناصب اقدام کند و با همه این افراد برخورد یکسانی داشته باشد چرا که در اعتمادسازی مردم نقش بسزایی دارد.

جمالی ادامه داد: از دیگر مواردی که کار قوه قضاییه را تکمیل می‌کند تحقیق و تفحص‌هایی است که مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه می‌فرستد و تقاضا داریم برای اینکه نمایندگان مردم بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند قوه قضاییه نیز مکمل مجلس باشد و بتواند نقش پیشگیرانه‌ای برای متخلفین اقتصادی و اجتماعی داشته باشد. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نمایندگان مردم عصاره فضائل مردم هستند. نمایندگان باید بدانند که نقش متفاوت‌تری نسبت به قوای دیگر دارند. نوع بیان مشکلات از سوی نمایندگان باید متفاوت‌تر باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید بدانند که شاید برخی از مشکلاتی که امروز وجود دارد مربوط به جزئی‌نگری‌های ما نیز است. اگر نمایندگان ملی فکر می‌کردند و کارها را اولویت‌بندی می‌کردیم شاید برخی از مشکلاتی که امروز با آنها روبرو هستیم وجود نداشت.

بنده این نکته را دو بار تکرار می‌کنم یکی از بزرگان سیاست جهانی می‌گوید من دنبال منافع درازمدت مردم هستم تا رضایت کوتاه‌مدت آنها. اگر دنبال منافع درازمدت باشیم در نهایت رضایت مردم نیز به دست خواهد آمد.

جمالی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور ویژه است و مشکلات وجود دارد و مردم نیز باید بدانند که نمایندگان نیز در جریان این مشکلات قرار دارند. نمایندگان از بیکاری و موانعی که بر سر راه اشتغال وجود دارد و مسائل اجتماعی و اقتصادی خبر دارند. مسائل امروز باید توسط مسئولین تبیین شود. عربستان به اوامر خود دستور داده که دلار را بالای ۴۰۰ تومان بخرند. ما چه اندازه دلار داریم و چقدر می‌توانیم در بازار دلار بریزیم که آنها از کشور خارج کنند. در سال گذشته ۲.۵ میلیارد دلار توسط مسافرین ما در ترکیه خرج شده است.

وی در پایان گفت: برخی از این مسائل استفاده کرده و جو روانی ایجاد می‌کنند و به دنبال عملیات‌هایی هستند که دشمن از آن استفاده کند. ما باید بدانیم که امروز روز تسویه حساب سیاسی و جناحی نیست و همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم. ما باید مثل یک تیم نظیر تیم ملی فوتبال عرق ایرانی داشته باشیم و تلاش کنیم.

کد خبر 409138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha