همشهری آنلاین: روز چهارشنبه ششم تیرماه، درحالی‌که تضعیف سهام چین و نرخ یوآن بر حال‌وهوای منطقه آسیا سایه افکنده بود، سهام آسیایی تحت فشار قرار گرفتند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز چهارشنبه ششم تيرماه، درحالی‌که تضعیف سهام چین و نرخ یوآن بر حال‌وهوای منطقه آسیا سایه افکنده بود، سهام آسیایی تحت فشار قرار گرفتند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، که روز سه‌شنبه به پایین‌ترین میزان ۲ ساله خود سقوط کرده بود، امروز ۰.۳ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد.

درحالی که مصالحه تجاری بین چین و آمریکا، چشم‌اندازی دوردست به نظر می‌رسد، شاخص مهم سی‌اس‌آی۳۰۰ چین ۰.۴ درصد افت کرد و اندکی بالاتر از پایین‌ترین سطح ۱۳ ماهه خود باقی ماند.

نیکی ۲۲۵ ژاپن در اوایل معاملات عملکرد خوبی داشت اما خیلی زود با هجوم سرمایه‌گذاران برای مقابله با ریسک، ۰.۵ درصد افت کرد.

حال‌وهوای شکننده بازار باعث شد سود سرشار سهام انرژی پس از انتشار اخباری از این‌ که واشنگتن در حال فشار آوردن به متحدان برای توقف واردات نفت از ایران است، در سایه قرار بگیرد.

قیمت نفت آمریکا که پس از انتشار این اخبار، دیشب ۳.۶ درصد جهش کرده بود، امروز همچنان به رشد خود ادامه داد و تا ساعت ۱۰:۵۰ به وقت تهران، ۱۸ سنت دیگر رشد کرد و به هر بشکه ۷۰.۷۱ دلار رسید. برنت هم امروز ۱۷ سنت دیگر بالا رفت و به هر بشکه ۷۶.۴۸ دلار رسید.

جهش قیمت نفت، سهام انرژی آمریکا را ۱.۴ درصد بالا برد و در معاملات دیروز، این بخش را به سودآورترین بخش شاخص اس‌اندپی تبدیل کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار به طور گسترده در برابر ارزهای مهم جهان، در ۹۴.۶۴۷ واحد ثابت ماند.

در برابر ین، دلار که در ابتدای معاملات امروز تا نرخ ۱۱۰.۱۲ ین بالا رفته بود، نتوانست سودهای خود را حفظ کند و دوباره تا ۱۰۹.۸۷ ین پایین آمد.

کد خبر 409129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha