چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و نقدینگی وجود دارد، گفت: با یک تاخیر زمانی تورم تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت، البته با توجه به اینکه طی سالیان گذشته سایر بخش‌ها با رشد قیمتی همراه بود اما ارز با سرکوب قیمتی همراه شد و نرخ ارز همسو با آنها رشد نداشت که امروز شاهد رها شدن فنر ارز هستیم.

Interest

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش آیا تیم اقتصادی دولت می‌تواند در زمینه کاهش نرخ‌ها وکنترل قیمت‌ها عملکرد موفقی داشته باشد یا خیر؟ اظهار داشت: وجود نقدینگی بالا در کشور که بازارهای مختلف اعم از ارز، طلا، خودرو، مسکن و بورس و غیره را تحت تاثیر قرار داده باعث این اتفاق شده است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز میزان نقدینگی رشد بالایی داشته و زمزمه افزایش نرخ سود بانکی هم مطرح است که این حجم نقدینگی تورم را به دنبال خواهد داشت.

آرگون با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و نقدینگی وجود دارد، افزود: با یک تاخیر زمانی تورم تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت، البته با توجه به اینکه طی سالیان گذشته سایر بخش‌ها با رشد قیمتی همراه بود اما ارز با سرکوب قیمتی همراه شد و نرخ ارز همسو با آنها رشد نداشت امروز شاهد رها شدن فنر ارز هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث تحریم‌ها و تشدید آن بود که مردم با توجه به نقدینگی که در اختیار داشتند به دنبال آن بودند تا منابعی که در دست دارند را به طلا و ارز تبدیل کنند که این موضوع نیز نیازمند همکاری بیشتر بین مردم و دولت بود البته در این شرایط اگر همه مردم بخواهند نقدینگی خود را به ارز و طلا تبدیل کنند کشور نمی‌تواند پاسخگوی همه آنها باشد پس نیازمند سیاستی درست در این خصوص هستیم.

کد خبر 409116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha