جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

خسرو موسوی: بازی‌های جام‌جهانی پر از لحظه‌های مهم تاریخی هستند که هربار نگاه‌کردنشان، جذاب است.

دوچرخه شماره ۹۳۰

عكس‌هاي ورزشي و به‌خصوص عكس‌هاي فوتبالي مي‌توانند، تلفيقي از چالش، حركت و احساسات را به مخاطب انتقال دهند.

به همين مناسبت در اين مطلب، شما را به ميهماني چند لحظه از لحظات ماندگار و مهم هفته‌ي دوم جام‌جهاني دعوت مي‌كنيم.

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

عكس‌ها: سايت فيفا

 

بازي ايران و اسپانيا آن‌قدر صحنه‌ي زيبا و خاطره‌انگيز براي ما ايراني‌ها داشت كه سخت است فقط يكي‌شان را انتخاب كنيم؛ از صحنه‌ي گل مردود ايران كه باعث شد 80 ميليون ايراني به هوا بپرند تا لايي تاريخي «وحيد اميري» به «جرارد پيكه». اما شايد غرورآفرين‌ترين صحنه براي ما همين صحنه باشد. لحظه‌اي كه بازيكنان ايران، شجاعانه خودشان را بين توپ و دروازه قرار دادند.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

تيم ملي استراليا در آخرين بازي خود در دوره‌ي قبل و دو بازي اول اين دوره، سه گل زده است كه هرسه از روي نقطه‌ي پنالتي بوده و «مايل يديناک»، هافبك‌دفاعي 33ساله، آن‌ها را تبديل به گل کرده است. او با اين گل در برابر دانمارك، استراليا را در جام‌جهاني نگه داشت و از خوشحالي، اين‌گونه به هوا پريد!

پس از «تيم کي‌هيل» با پنج گل، مايل يديناک با سه گل، بهترين گل‌زن تاريخ استراليا در تاريخ جام‌جهاني است.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

تيم ملي پرو با اين لباس نوستالژيك و خاطره‌انگيزشان، 36 سال براي بازگشت به جام‌جهاني انتظار کشيدند، اما متأسفانه پس از دو شكست يك بر صفر در برابر دانمارك و فرانسه، خيلي زود و در بازي دومشان از دور رقابت‌ها حذف شدند.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

هرچه‌قدر كرواسي، تيمي يك‌دست و زيبا براي جام‌جهاني آماده كرده، آرژانتين در نقطه‌ي مقابل، ناكام بوده و تيمي چندتكه و ناهماهنگ به جام‌جهاني فرستاده است. پيروزي سه بر صفر كرواسي در برابر آرژانتين، نايب‌قهرمان دوره‌ي گذشته، از شگفتي‌هاي جام بود.

پس از شکست شش بر يك در مقابل چکسلواکي در جام‌جهاني 1958، اين شكست، سنگين‌ترين شکست آرژانتين در مرحله‌ي گروهي جام‌جهاني است.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

پنج بر دو، نتيجه‌اي نيست كه به‌ راحتي بشود آن را پيش‌بيني كرد؛ آن هم بين تيم‌هاي بلژيك و تونس. بلژيكي‌ها با ستاره‌هاي سرشناسشان، هرچه‌قدر در خط حمله عالي بودند، در خط دفاع وضعيت بدي داشتند و ممكن است با اين شكل بازي در مرحله‌هاي بعدي با مشكل مواجه شوند.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

بازي برزيل و كاستاريكا تازه بعد از دقيقه‌ي 90 شروع شد! گل دقيقه‌ي 91 «فليپه كوتينيو» برزيلي‌ها را به اولين پيروزي‌شان در اين جام رساند و گل دقيقه‌ي 97 «نيمار» هم كار را براي كاستاريكا يك‌سره كرد. نيمار پس از پيروزي در آخرين دقايق بازي، اين‌گونه در وسط زمين زانو زد و از شادي گريه كرد.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

بازي تيم ملي نيجريه در مسابقه‌ي اول در برابر كرواسي، خيلي‌ها را از اين تيم نااميد كرده بود. اما آن‌ها نااميد نشدند و خودشان را بازسازي كردند. دو گل ارزشمند «احمد موسي»، مهاجم 25ساله‌ي نيجريه در برابر ايسلند، جوان‌ترين تيم جام را در جام‌جهاني نگه داشت.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

گل مواج و از راه دور «توني كروس» در بازي آلمان و سوئد، از زيباترين و بهترين گل‌هاي اين دوره‌ي جام‌جهاني بود. گلي كه در دقيقه‌ي 95 بازي و در آخرين ثانيه‌ها به ثمر رسيد و در شرايطي كه همه‌ي هواداران تيم ملي آلمان نااميد بودند، اميد را به اردوي مانشافت (لقب تيم ملي آلمان) برگرداند و مدافع عنوان قهرماني را در جام نگه داشت.

 

 

دوچرخه شماره ۹۳۰

اين‌كه تيم ملي انگليس، تيم ملي پاناما را با اختلاف شكست دهد، اتفاقي بود كه مي‌شد حدس زد، اما شايد بشود گفت گل زيباي «فيليپه بالوي»، اولين گل تيم ملي پاناما در تاريخ جام‌جهاني، تاريخي‌ترين و مهم‌ترين اتفاق اين بازي بود.

کد خبر 409065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha