همشهری آنلاین: قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه درخواست مجوز راه‌اندازی ۴۰ رشته بین رشته‌ای جدید در واحد علوم و تحقیقات به وزارت علوم خبر داد.

دکتر قاسم عموعابدینی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی اظهار داشت: درخواست راه‌اندازی ۷۵ رشته جدید که ۱۲ مورد در مقطع کارشناسی، ۳۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۷ رشته در مقطع دکتری است، در سامانه دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت شده است.

قائم‌مقام واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تاکیدات دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر طراحی و ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای، افزود: ۴۰ رشته از ۷۵ رشته‌ای که به تازگی برای دریافت مجوز آنها اقدام شده است، از رشته‌های بین رشته‌ای هستند که پس از اخذ مجوز، نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته‌ها اقدام خواهد شد.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از صدور مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در ۲۷ رشته مقطع جدید در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته‌های جدید واحد علوم و تحقیقات از نیمسال آینده تحصیلی صورت می‌گیرد.

دکتر عموعابدینی در بخش دیگر سخنانش درباره لزوم کاربردی بودن رشته‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: هدف از آموزش عالی، تربیت انبوه نیروی متخصص بیکار نیست، بلکه بر اساس نگاه آمایشی باید نیازمحوری را برای ایجاد رشته‌ها و تعیین ظرفیت‌های پذیرش، اصل قرار دهیم.

  • تدوین پیش‌نویس آیین نامه ایجاد رشته برای نیازهای صنعت

دکتر عموعابدینی در این راستا با ابلاغ مأموریت تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه و دستورالعمل ایجاد رشته برای نیازهای صنعت و دستگاه‌های اجرایی به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات، تاکید کرد: این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شوند.

قائم‌مقام واحد علوم و تحقیقات همچنین یادآور شد: واحد علوم و تحقیقات برای کلیه رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطابق آیین‌نامه استعدادهای درخشان و آیین‌نامه‌های مربوط به بنیاد ملی نخبگان نسبت به پذیرش دانشجوی بدون آزمون اقدام می‌کند که قوانین موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دکتر عموعابدینی در پایان با یادآوری ضرورت ترویج روحیه کار جهادی در فضای دانشگاهی، بر روان سازی فرآیندها و روندهای اداری تاکید کرد.

کد خبر 409049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha