همشهری آنلاین: مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون بیشتر ایثارگران، فرزندان شاهد و جانبازان خواهان استخدام در دستگاه های دولتی و اجرایی هستند؛ درحالی که باید این نگاه را تغییر داد و آنان را به سمت طرح های خوداشتغالی هدایت کرد.

بنیاد شهید

به گزارش ایرنا، حجت الله امانی در نشست خبری افزود: عمده تقاضاهایی که از سوی خانواده های شاهد و ایثارگر به بنیاد شهید می رسد، در مورد استخدام است؛ برنامه هایی برای حل این مشکل بر اساس اینکه نمی توان همه این افراد را جذب دستگاه های اجرایی و دولتی کرد، داریم و امیدواریم استقبال خوبی از این برنامه ها شود.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ اکنون بیش از 67 هزار ایثارگر جویای کار داریم که 24 هزار نفر از آنها تحصیلکرده و 43 هزار نفر زیر دیپلم هستند. بنیاد شهید برای این افراد در سال گذشته زمینه جذب 11 هزار سهمیه استخدامی و 6 هزار و 500 مورد طرح خوداشتغالی با استفاده ارائه تسهیلات فراهم کرد.

وی ادامه داد: از سال 1393 تاکنون تغییراتی در راستای جذب افراد جویای کار از میان متقاضیان کار خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داشته ایم؛ به گونه ای که تا آن زمان میزان تقاضا برای جذب در دستگاه ها 80 درصد و استفاده از طرح های خوداشتغالی و دیگر مراحل استخدامی 20 درصد بود اما اکنون این نگاه 60 به 40 تغییر کرده است.

امانی اضافه کرد: اکنون به گونه ای برنامه ریزی شده است که 60 درصد سهمیه استخدامی و 40 درصد طرح های خوداشتغالی برای فراهم شدن زمینه اشتغال فرزندان شاهد، ایثارگر و جانبازان است؛ امیدواریم به جایی برسیم که بتوانیم مشکلات فرزندان شاهد و ایثارگر برای استخدام و اشتغال را به حداقل برسانیم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید گفت: تمام تلاش بنیاد شهید این است که بحث خوداشتغالی را در جامعه هدف خود توسعه دهد تا زمینه جذب همه افراد جویای کار نیز فراهم شود.

وی درباره سهمیه های استخدامی در دستگاه های دولتی که در آزمون حدود 25 درصد است، گفت: دستگاه های مختلف برای این موضوع همکاری جدی دارند اما وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش و سازمان امور مالیاتی بیشتر جذب ایثارگران و فرزندان شهدا را در دستگاه های خود دارند.

مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر هستند.

کد خبر 409021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha