همشهری آنلاین: با توجه به شرایط موجود در بازار سکه و روند رو به رشد قیمتی آن احتمالا سکه‌های پیش فروش شده سررسید تیرماه زودتر از موعد تحویل می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر با نوسان بازار ارز و به تبع آن سرعت گرفتن رشد قیمت سکه، این کالا از مرز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم گذشت. گر چه برخی مسئولان این قیمت را حبابی اعلام می‌کنند اما در هر حال افزایش قیمت وجود داشته و کاهش قابل توجهی نیز در این مدت برای سکه ثبت نشده است.

اما در بهمن تا فروردین ماه سال جاری برای کنترل و تعدیل بازار، طرح پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی به مرحله اجرا درآمد و حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه فروش رفت، این سکه‌ها در هفت سررسید تحویل می‌شوند اما با توجه به شرایط موجود بازار آخرین خبرها از این حکایت دارد که احتمالا سکه‌های سررسید تیرماه که قرار بود از ۲۶ این ماه به صاحبان آن ارائه شود، در زمانی زودتر تحویل خواهد شد.

برای سکه‌های تحویل تیرماه حدود ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه فروش رفته بود که این سکه‌ها سررسید سه ماهه هستند. سکه‌های با سر رسید سه ماهه با قیمت یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروش رفت که در حال حاضر حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان اختلاف دارد.

گر چه به نظر می‌رسید پیش فروش سکه و یا حراج آن بتواند موجب کاهش قیمت و تعدیل بازار شود، اما با اوضاع موجود چنین اثری بر بازار نداشت و قیمت سکه از حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بهمن ماه تا نرخ بالای دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در روزهای گذشته پیش رفته است.

در کنار تحویل سکه‌های پیش فروش قرار بر این است تا این سکه‌ها به اوراق تبدیل و اوراق آنها در بازار بورس به فروش برسد و البته در نهایت این اوراق در زمان سررسید به سکه تبدیل خواهد شد.

کد خبر 409016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha