همشهری آنلاین: بالا رفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان، سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌هایی مانند سهام که ریسک بالاتری دارند، دور کرد و سهام جهان به روند فروش خود ادامه داد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز سه‌شنبه پنجم تيرماه، بالا رفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان، سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌هایی مانند سهام که ریسک بالاتری دارند، دور نگاه داشت و سهام جهان به روند فروش خود ادامه داد؛ بازارهای چین بیشترین آسیب را از اضطراب سرمایه‌گذاران متحمل شدند.

پیش‌بینی می‌شود بازارهای اروپایی به دنبال افت شدید در روز گذشته، امروز اندکی بالاتر باز شوند. فوتسی انگلیس ۰.۲۵ درصد بالاتر، داکس آلمان ۰.۳۵ درصد و کاک فرانسه ۰.۲۵ درصد بالاتر کار خود را آغاز می‌کنند.

بازارهای آسیایی امروز تحت تاثیر سقوط شدید وال‌استریت در معاملات دیشب افت کردند؛ اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک، بدترین سقوط خود در بیش از ۲ ماه گذشته را تجربه کردند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه سهام ام‌اس‌سی‌آی، که سهام ژاپن را در نظر نمی‌گیرد، ۰.۲۷ درصد افت کرد.

هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد افت کرد و شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن توانست بیشتر افت امروز خود را جبران کند و تنها با ۰.۱ درصد ضرر به کار خود پایان دهد.

شاخص‌هایی که سهام تکنولوژی در آنها وزن سنگینی را به خود اختصاص داده‌اند، مثل کوسپی‌ کره‌جنوبی و شاخص سهام تایوان، به ترتیب ۰.۴۵ درصد و ۰.۵۵ درصد افت کردند.

سهام تکنولوژی آسیایی به دنبال افت همتایان خود در آمریکا، افت کردند. شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی که بیشتر درآمد خود را از چین به دست می‌آورند، در معاملات دیشب به شدت آسیب دیدند.

آنچه باعث آغاز افت سهام تکنولوژی در جهان شد، انتشار این گزارش بود که خزانه‌داری آمریکا مشغول آماده‌سازی طرحی است که به واسطه آن شرکت‌هایی که حداقل ۲۵ درصد مالکیت آنها چینی باشند، نخواهند توانست در شرکت‌های تکنولوژی آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.

در بازار ارز، یورو به سودهای به دست آمده در روز گذشته خود افزود و نرخ خود را تا ۱.۱۷۲۲ دلار بهبود بخشید که بهترین نرخ دو هفته‌ای آن است.

دلار هم با ۰.۳ درصد افت نسبت به قیمت بسته شده روز قبل، به نرخ ۱۰۹.۴۶۰ ین رسید. دلار در معاملات دیروز تا ۱۰۹.۳۶۵ ین هم پایین آمده بود که بدترین نرخ ۲ هفته‌ای آن است.

کد خبر 409011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha