سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه پنجم تیرماه در برابر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا کاهش یافت. با این همه ضعیف شدن ارزش دلار و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ از افت بیشتر قیمت این فلز ارزشمند جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۴.۳۴ دلار رسید که فاصله چندانی با رکورد ۱۲۶۰.۸۴ دلار در هفته گذشته که پایین‌ترین قیمت شش ماه اخیر بوده است، نداشت.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۲۶۸.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، افزایش تنش‌های تجاری بایستی به طلا کمک می‌کرد اما اتفاق چندانی نیفتاد. در عوض به نظر می‌رسد که نگرانی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره به خصوص در آمریکا همچنان به جذابیت طلا لطمه می‌زند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از جذابیت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازده کم می‌کند.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ اظهار کرد: بازار طلا در معرض کاهش بیشتر قیمت قرار دارد مگر این‌که آمار نشان دهد اقتصاد آمریکا دچار ضعف شده است. تصور نمی‌کنم طلا از محدوده ۱۲۶۶ تا ۱۲۶۸ دلار پتانسیل صعود چندانی داشته باشد.

در این بین، دلار در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه در برابر ین کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو هفته گذشته ایستاد، زیرا نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و شرکای بزرگ این کشور به ریسک‌پذیری در بازار لطمه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی معمولا به عنوان دارایی مطمئن به شمار می‌رود، اما از اختلافات تجاری جهانی جاری نتوانسته سود چندانی ببرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۶.۳۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۴۲.۱۳ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۶۲.۳۰ دلار رسید.

کد خبر 409004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha