همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مطالبه اصلی ما از کشور عراق، کنترل مرزهای مشترک با ایران است.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا به نقل از ناجا، سردار قاسم رضایی در بازدید میدانی از محل درگیری مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر با یک گروهک تروریستی و معاند افزود: عملیات شجاعانه مرزبانان قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: مرزبانان غیور با هوشیاری و شجاعت، با یک گروه تروریستی و معاند، هنگام ورود به خاک کشورمان درگیر شدند که نتیجه این اقدامات، تلفات سنگین وارده به این گروهک بود.

رضایی گفت: قرائن و شواهد نشان می دهد در این درگیری، بیش از چهار نفر از اعضای گروهک تروریستی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند؛ اقلام به غنیمت گرفته شده، نشان از فعالیت یک گروه مجهز و مهندسی شده از سوی استکبار است که با هوشیاری مرزبانان انقلابی و وظیفه شناس، این عملیات شوم خنثی شد.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان داشت: برآورد نظامی و امنیتی ما از منطقه، بیانگر عملیات موفقیت آمیز مرزبانان است که اقدام شجاعانه آنها قابل تقدیر است و باید خداوند را سپاس گفت که چنین فرزندان قهرمانی در این مرزوبوم داریم که با توطئه‌های دشمن مقابله می‌کنند.

رضایی افزود: مطالبه جدی ما از کشور عراق این است که منطقه مرزی مشترک با ایران را کنترل کنند و با اشراف اطلاعاتی و رصد گروهک تروریستی و معاندین، آنها را دستگیر و به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشوری امن و بزرگ است و این قبیل موارد نمی‌تواند به اراده محکم و بلند این ملت خدشه وارد کند، گفت: در این عملیات، یک همرزم وظیفه شناس و انقلابی را از دست دادیم؛ بر همین اساس از امروز این منطقه و برجک مرزی، مزین به نام شهید سیدعلی هاشمی می شود.

کد خبر 408931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha